iPhoto henger seg opp

iPhoto henger seg opp

Innleggav meo » man 01.07.2013 9:26

Jeg har brukt iPhoto i lang tid men har nå fått et stort problem som vi ikke klarer å hanskes med. Jeg kommer inn i de ulike album men når jeg trykker på et bilde for å få det stort så går det ikke lenger an å bla i albumet. Tallet oppe til høyre blar men ikke selve bilde. Når jeg så går tilbake til albumet (små bilder) har alt hengt seg opp. Da er det ikke noe som fungerer annet enn å legge iPhoto ned og åpne igjen. Det samme skjer gang etter gang. Vi vet at det er nok at kapasitet, har restartet maskinen flere ganger, installert alle oppdateringer.
Nå er det blitt så galt at jeg heller ikke klarer å legge bilder inn fra fotoapparatet. Første operasjon ser ut som går greit. Programmet teller bildene og det ser ut som de "hopper" inn men så blir skjermen stående på "laster inn" uten at noe mer skjer.
I lang tid så har vi fått opp "iPhoto avsluttet uventet under bruk at Sonix SN9C201 WebCam-programtillegget. Klikk....... " hver gang vi åpner iPhoto. Da klikker jeg "Åpne igjen". Kan det være noen sammenheng her? (Sonix SN9C201 blabla er noe vi heller ikke forstår hvor kommer fra. Et program på maskinen som vi ikke kan finne??)
Håper jeg klarte å få frem problemet mitt og at noen kan hjelpe :rolls eyes:
medlem i 184 måneder
 

Re: iPhoto henger seg opp

Innleggav jerry.c.bush » man 01.07.2013 20:03

Forsøk følgende:

Hold nede tastekommandoen ALT + CMD og klikk på iPhoto ikonet i docken.
Du vil få opp ett nytt vindu som gir deg følgende valg:
Bilde
Det første du velger er den øverste, reparer rettigheter. Start iPhoto på nytt og se om det har blitt endring med programmet. Om ikke gjør overstående kommando igjen og velg da reparer database. Start iPhoto på nytt og se om det har blitt endringer. Om det ikke nå heller fungerer som det skal så tar du samme tastekommando igjen og velger gjenoppbygg database. Om det fortsatt ikke fungerer så er databasen/biblioteket så skadet at det ikke kan repareres eller gjenoppbygges.

"Etter litt googling så fant jeg en tråd på Apple sitt diskusjonsforum som gav meg et hint ang at det er en plugin som kan ha lagt seg i operativsystemets bibliotek under Quicktime som en plugin til den. Den kan fjernes ved å gå til Macintosh HD - Bibliotek - Quicktime og der under finne og slette denne plugin. Deretter restarte iPhoto."
Tråden jeg fant dette ligger her: https://discussions.apple.com/thread/26 ... 0&tstart=0 Se innlegg nr 2 av Harrib.

Neste trinn blir da litt mer omstendelig: Manuelt hent ut alle bilder fra databasen/biblioteket og lag et nytt bibliotek du legger bildene inn i.

Håper det ordner seg.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: iPhoto henger seg opp

Innleggav meo » tor 11.07.2013 1:07

Tusen takk for svar, et utfyllende og godt forklart svar. Dette løste problemet. Fantastisk!!!

Klarer du el noen andre hjelpe med skermbildet som kommer opp hver gang vi åpner iPhoto, Hvordan vi kan få det vekk? Skjermbilde sier følgende:

iPhoto avsluttet uventet under bruk av Sonix SN9C201 WebCam-programtillegget. Klikk Åpne igjen for å åpne programmet igjen. Klikk på Rapporter for å vise mer detaljert informasjon og sende en rapport til Apple.

Valgene er: Ignirer, Rapporter..., eller Åpne igjen. Vi velger alltid Åpne igjen men veldig irriterende når det alltid dukker opp..
medlem i 184 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron