Redigering i iphoto (brus.red. & skärpa sparas inte)

Redigering i iphoto (brus.red. & skärpa sparas inte)

Innleggav chazzz » søn 28.04.2013 23:24

Hej! Jag har lite problem med redigering av bilder i iphoto.

Problemet är att jag inte kan få iphoto att autospara mina redigeringar vad gäller brusreducering & skärpa. När jag har importerat bilderna och öppnar en specifik bild som jag vill redigera så fungerar det galant så länge jag är under fliken "redigera" men så fort jag går tillbaka till fliken "info" så försvinner inställningarna. Observera att detta enbart gäller reglagen för brusreducering och skärpa. Exponering, kontrast, mättnad och färgsättning m.m. fungerar som det ska. Detta gäller även när jag exporterar bilderna lokalt på datorn eller om jag använder delningsverktygen och skickat bilderna till facebook eller mejl, då hoppar alltså brusreducering och skärpa tillbaka till original. Detta är väldigt frustrerande då jag har tagit bilder på stjärnhimlen som tyvärr har fått lite brus i sig.

Jag har testat detta på två olika datorer så problemet tycks ligga i iphoto som program. Är det någon som vet hur man kan komma undan detta? Jag tycker iphoto är väldigt smidigt att snabbt redigera bilderna som man har tagit men detta gör ju programmet i princip obrukbart eftersom det inte sparar mina redigeringar.

För att klargöra lite; så länge jag ligger under fliken "redigera" så kan jag hoppa fram och tillbaka mellan bilder utan att inställningarna ändras men så fort jag går till "info" eller exporterar bilderna så försvinner mina inställningar för brusreducering och skärpa. Man ser stor skillnad om man bläddrar fram och tillbaka mellan flikarna "redigera" och "info". Samma gäller om jag från fliken "redigera" väljer att exportera bilden lokalt på datorn och öppnar samma bild i ett annat program och jämför dem två sida vid sida. Då är en exporterade bilden av tydligt sämre kvalité vad gäller brus och skärpa. Detta är väldigt frustrerande, är det någon som upplever samma problem och i så fall har du någon lösning på det?
medlem i 131 måneder
 

Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron