ett iphoto bibliotek for hele familien, eller?

ett iphoto bibliotek for hele familien, eller?

Innleggav hammond » søn 23.12.2012 1:54

Hei dere.

Jeg har et iphoto bibliotek som jeg ønsker og dele med både meg og kona. derfor har vi bare ett, og det ligger på en egen partisjon, slik at den kan bli nådd av begge brukerne på maskinen min. Min, og kona.

Men si meg en ting. hvodan skal egentlig dette fungere ifra apples tankested?

er det meningen at man skal ha ett iphoto bibliotek hver? men da blir det jo 2x 25000 bilder?

eller er det meningen at man skal kunne dele ett bibliotek på to (eller flere) brukere?
problemet er at hvis jeg starter biblioteket på en av brukerne, så må den reparere rettighetene?. dette kommer alltid når jeg bytter bruker.

jeg skjønner ikke hva apple egentlig har tenkt her jeg...

noen som kan være snill og forklare?
medlem i 175 måneder
 

Re: ett iphoto bibliotek for hele familien, eller?

Innleggav bohdi » søn 23.12.2012 9:26

Eg veit ikkje kva Apple har tenkt, men ser at Macworld har ein artikkel som drøftar dette - og det framstår som fornuftig:
http://www.macworld.com/article/1163342 ... amily.html

iPhoto libraries iPhoto works in a similar way. To share a single iPhoto library with everyone using the Mac, locate the existing iPhoto library that you’d like to share (it will be in one user’s Pictures folder) and move it to /Users/Shared. Now launch iPhoto with the Option key held down. In the resulting iPhoto window, click the Other Library button and navigate to the iPhoto library that you just moved and click Open. Quit iPhoto and repeat this process for each account. When using Lion you may see a warning that the library is locked and you need to authorize it in order to alter its permissions. Do so and the library will appear within other accounts.

From this point forward, iPhoto will use this image library for every account you’ve configured. Any images added to iPhoto will be available to every account linked to this library. The same warnings apply: Each user must quit iPhoto before another user can access the iPhoto library you’ve shared. Also, any images deleted and permanently thrown away when someone empties iPhoto’s trash are gone for everyone.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron