Digital kunst.

Digital kunst.

Innleggav Terje Meringdal » lør 22.09.2012 10:51

For en tid tilbake leste jeg om digital kunst i VG. Det var en dame som brukte følgende teknikk, hun tok bilder i en slags siluett, mener : i sort-hvit hvor kun skissen av f.eks. et ansikt kom frem. Etterpå fargela hun bilde. Jeg lurer på hvordan hun fikk dette til, hvilket papir, fargestifter bruker hun, og hvordan får hun til disse skissene ?
medlem i 162 måneder
 

Re: Digital kunst.

Innleggav Rullator » lør 29.09.2012 11:17

Jeg er ikke sikker på hva du mener men hvordan du får fram et ansikt i siluett med kamera er ganske enkelt. Ta et bilde av personen i motlys. Gå ut i krafitg sollys og still personen i den vinkelen du vil ha. Gå et lite stykke unna og sørg for at feks personens hode dekker solen. Se aldri direkte mot solen gjennom okularet!
Eller du kan ta et stort stykke sort papir og henge opp på vindu. Sørg for at dagslys kommer inn fra kantene bortsett fra nederst. Zoom inn så du får papiret i søkeren og ikke dagslyset. Om sollyste er litt svak kan du hjelpe til med en blitz på utsiden av vindu.
Eller om du har en stor "softbox" og en relativt kraftig blitz. Heng sort papir på boxen, sørg for ta det ikke dekker hele. Still personen foran og zoom inn så lyskantene ikke kommer inn på bilde.
Det kreves litt trening men er utrolig spennende!

Brukerens avatar
medlem i 151 måneder
 

Re: Digital kunst.

Innleggav Terje Meringdal » fre 05.10.2012 18:12

Jeg skjønner ditt svar, men tror jeg har skrevet litt galt, det er ikke siluett bilde skal være, men det er noe jeg ikke vet hva heter, men ta bilde slik at kun linjene vises (og kun sort/hvit og blandig her), kanskje er det bedre å si : strukturene kommer frem. Som jeg nevnte i innlegget brukes dette bilde da til en slags fargelegging, det må etter min mening være et slags spesialpapir det kopieres på, og heller ikke vet jeg hvilke "farvestifter" som skal brukes.
medlem i 162 måneder
 

Re: Digital kunst.

Innleggav Rullator » lør 06.10.2012 14:25

Har du en link til artikkelen??
Kan være at det er brukt en projektor mot lerretet/papiret det er malt/tegnet på!? :?

Brukerens avatar
medlem i 151 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron