Aperture og Elements 8

Aperture og Elements 8

Innleggav Reidar 52 » man 11.04.2011 17:54

Har nettopp lastet ned Aperture 3, og har begynt bruke dette. Mest for RAW konverteren for RAW filer fra Nikon D7000, som ikke lot seg åpne i Elements 8, og at det ikke finnes en oppdatering til Raw konverteren som kan lastes ned. Apertur 3 ser ut til og funke greit den etter hvert, men når filene er konvertert til Jpeg, hvordan kan jeg koble Elements til Aperture slik at jeg kan bruke Elements til og justere det jeg trenger fra Elements?
Reidar :-)
medlem i 164 måneder
 

Re: Aperture og Elements 8

Innleggav Herman1 » tir 12.04.2011 17:30

Hvis du har lastet ned prøveversjonen til Aperture 3, tror jeg du må vente til du har betalt før du får installere siste RAW-oppdatering som tar filer fra D7000.

Hilsen

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Aperture og Elements 8

Innleggav Reidar 52 » ons 13.04.2011 0:28

Har ikke lastet prøveversjonen. Den har vært på tilbud til kr 465,- tror jeg det var på appstore. Raw formatering fungerer helt greit, men det jeg lurer på og ikke har prøvet så mye på er hvordan jeg også skal kunne bruke Elements 8 sammen med Aperture 3? :rolls eyes:
medlem i 164 måneder
 

Re: Aperture og Elements 8

Innleggav Larsaronen » ons 13.04.2011 14:52

Hva skal du bruke Elements til? Jeg anbefaler å gjøre mest mulig i Aperture..

I preferences>export til Aperture kan du angi Elements som external image editor..

Så bare høyre klikker du bildet og velger Edit with>Elements..
medlem i 203 måneder
 

Re: Aperture og Elements 8

Innleggav Reidar 52 » ons 13.04.2011 15:25

Har ikke fått prøvet dette ennå, men til deg Larsaronen takk for tips. Håper jeg en gang kommer så langt at det er jeg som kan gi noen gode råd til noen av dere. :-D
medlem i 164 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere