Program for å vise bilder.

Program for å vise bilder.

Innleggav hsd » man 21.02.2011 2:45

Jeg bruker Aperture til billderedigering og bibliotek.
Noen ganger får jeg mange bilder på mail, eller jeg laster ned mapper.
Når jeg klikker på et bilde åpnes det i Preview. Jeg ser at det finnes "neste" og "forrige" knapper, men de er mørke. Jeg må inn i mappen/mailen og trykke på neste bilde, og Preview åpner et nytt vindu. Veldig tungvint.
Forslag mottas med takk. :-)
Sist endret av hsd den man 21.02.2011 18:33, endret 2 ganger.
medlem i 184 måneder
 

Re: Program for å vise bilder.

Innleggav Macini » man 21.02.2011 10:17

Du kan prøve med piltastene når du er i Preveiw, det funker her.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Program for å vise bilder.

Innleggav hsd » man 21.02.2011 10:55

Ikke her.
medlem i 184 måneder
 

Re: Program for å vise bilder.

Innleggav Macini » man 21.02.2011 11:00

Prøv med en omgang OnyX og se om en liten opprydding kan hjelpe. Hvis ikke dette hjelper, håper jeg noen andre kan ha noe tips om hva som kan hjelpe!

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Program for å vise bilder.

Innleggav hsd » man 21.02.2011 12:51

Hjelper ikke. :-/
medlem i 184 måneder
 

Re: Program for å vise bilder.

Innleggav Sakalav » ons 23.02.2011 12:42

Marker alle bildene du skal se på, og så åpne dem med preview. Da skal det virke fint å bla gjennom bildene :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Program for å vise bilder.

Innleggav iBjorn » ons 23.02.2011 13:06

Det enkleste må jo være å markere de bildene du vil vise, høyreklikke (Ctrl+klikk) og velge "Hurtigvisning av [X] objekter" (der antallet bilder erstatter [X], selvsagt). Da har du piler, hurtigmeny, fullskjermsmulighet og autoplay. Det beste av alt er at du ikke engang trengte å åpne noe program da QuickLook er en prosess som kjører i bakgrunnen fra du booter. I Mail har du en egen "Hurtigvisning"-knapp som gir deg autoplay, piler, fullskjerm og iPhoto-import. Denne vises i meldingshodet til e-poster med vedlagte bilder. I Finder kan du gjøre følgende: Sørg for at verktøylinjen vises (tilvalg+kommando+T). Deretter høyreklikker du i verktøylinjen og velger "Tilpass verktøylinje" nederst i kontekstmenyen. Da har du muligheten til blant annet å legge til en QuickLook-knapp i verktøylinjen (se etter en knapp med et øye-ikon på). Hendig hvis du er en "liker-en-egen-knapp-for-det" kind of guy.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]