fotoprogram om endrer orginal

fotoprogram om endrer orginal

Innleggav Nastoisi » søn 10.10.2010 15:03

Hei!
Er ny i macverdenen. Jeg ønsker et program som gjør endringen på fil varig. Altså at jeg kan åpne bilder jeg har liggende gjør endringere eller slette bildet og programmet gjør den jobben. Altså legger bildet fra mappen det ligger i og i papirkurven eller endrer bildet etter den redigeringen som er gjort.
Årsaken er at jeg videre ønsker å ta med meg bildene på en minnepenn og da beholde de endringene som er gjort når jeg setter den i en annen maskin for å se på bildet. Har prøvd iphoto, men får ikke dette til her. Noen som har noe tips om hvordan gjøre et i iphoto eller annet program?
medlem i 162 måneder
 

Re: fotoprogram om endrer orginal

Innleggav SondreB » søn 10.10.2010 16:53

Hei!

Hvis jeg forstår deg riktig vil du at endringene du gjør på bildene skal bli med videre på minnepenn. Dette gjøres enkelt i iPhoto ved å bruke Arkiv>Eksporter...-kommandoen, eller ganske enkelt dra bildet fra iPhoto rett til minnepennen.

I iPhoto kan du også angre alle endringer ved å velge Bilder>Gjenopprett original.
Men så lenge du ikke bruker denne kommandoen vil alle endringer du gjøre være synlig overalt, også når du eksporterer bildet.

Håper det hjalp :)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: fotoprogram om endrer orginal

Innleggav Nastoisi » søn 10.10.2010 17:15

Du har forstått delvis riktig, hvis ikke jeg misforstår deg:-)
Jeg ønsker ikke alltid å bruke iphoto. Av og til blar jeg bare i finder og ønsker da at den filen jeg har importert er den den redigerer på dens orginale plass. Altså ikke noe iphoto bibliotek. Sletter jeg det i iphoto ønsker jeg at den sletter bildet også i mappen som filen orginalt lå. Dette får jeg ikke til å fungere. Jeg finner fortsatt fil jeg bilder jeg har slettet i iphoto (ja jeg har tømt iphoto papirkurv) og når jeg åpner bilder i preview er det orginalen og ikke det som er redigert som vises.
medlem i 162 måneder
 

Re: fotoprogram om endrer orginal

Innleggav Nastoisi » man 11.10.2010 19:56

Til de som skulle lure på det samme så ser det ut til at picasa gjør det jeg ønsker her
medlem i 162 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron