Iphoto og Photoshop Elements 8

Iphoto og Photoshop Elements 8

Innleggav Reidar 52 » søn 15.08.2010 17:06

Nytt spørsmål fra en helt "Grønn" mac bruker :-!
Når jeg gjør bildebehandling i Elements, og lagrer dette, kommer ikke forandingene jeg har gjort, opp i tubnails i iphoto. Det er mulig jeg ikke helt skjønner mappestrukturen på mac og lagrer helt feil. Kanskje drar mye med meg fra pc verden. :-)
medlem i 164 måneder
 

Re: Iphoto og Photoshop Elements 8

Innleggav alter@gooogle.mehihihi » søn 15.08.2010 18:04

iPhoto er laget for at du skal slippe bruke mapper og filer for å lete/organisere bildene dine. Alt skal skje fra iPhoto's grafiske brukergrensesnitt.

Når du er i iPhoto, menylinjen - valg - generelt: Her velger du at dobbeltklikk på bildet skal utføre redigering av bildet. Under Rediger bildet-rullegardinen velger du i Program og finner PSE og velger det.

Når du nå velger å redigere bilder fra iPhoto vil PSE åpne seg med bildet du har valgt klart for redigering. Når du er ferdig, og da velger lagre fra menylinjen i PSE, så vil bildet lagre seg i iPhoto med endringene dine.
medlem i 164 måneder
 

Re: Iphoto og Photoshop Elements 8

Innleggav Reidar 52 » søn 15.08.2010 19:14

Tusen takk for godt tips. Virtuel rødvinsflaske sendes til deg :-D

Det ser ut til at dette har du god greie på. Et nytt spørsmål fra meg. Bildene er tatt i RAW format. Hvordan åpne RAW behandleren i Elements? Kan dette også gjøres på nogen lunde samme måten? :rolls eyes:
medlem i 164 måneder
 

Re: Iphoto og Photoshop Elements 8

Innleggav Larsaronen » man 16.08.2010 11:17

iPhoto > Preferences > Advanced:
Velg "Use RAW when using external editor".
medlem i 203 måneder
 

Re: Iphoto og Photoshop Elements 8

Innleggav Reidar 52 » man 16.08.2010 17:41

Igjen tusen takk for gode råd :-)
medlem i 164 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]