iphoto til hodebry!Hjelp...

iphoto til hodebry!Hjelp...

Innleggav kentpf_77 » ons 10.03.2010 22:45

Hei har problemer med å finne igjen bilder som jeg har redusert størrelse på og lagret i det jeg tror er i iphoto. Problemet er at jeg ikke kan finne igjen de bildene i iphoto. Jeg må bruke Finder for å finne igjen bildene. Når jeg prøver å flytte bildene til iphoto får jeg opp melding at bildene ligger allerede i iphoto library, men jeg kan ikke finne bildene via iphoto.Bilde info viser at de ligger i mappe originals i iphoto, men jeg kan ikke finne "originals". Noen som vet hvordan jeg kan løse problemet?
medlem i 172 måneder
 

Re: iphoto til hodebry!Hjelp...

Innleggav Larsaronen » tor 11.03.2010 14:08

Hva mener du med "tror du lagret i iPhoto"?
Hva gjorde du for å lagre dem?

Originals er en mappe i iPhoto sitt bibliotek struktur. Den skal du Ikke ha noe med å gjøre. Når du importerer bilder til iPhoto lagres orginalen i originals, itillegg lagres en kopi i en annen mappe. Slik at du alltid kan gå tilbake til orginalen dersom du har gjort endringer på bildet.
Disse mappene skal ikke være synlig for deg. I iPhoto ser du ingen originals mappe kun hvordan du har organisert det..

Ikke rør inne i iPhoto biblioteket (igjennom Finder) bruk kun programmet iPhoto til å slette/legge til/ endre bilder..
medlem i 203 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]