Hvordan slette bare noen bilder fra minnekortet på mac

Hvordan slette bare noen bilder fra minnekortet på mac

Innleggav Angel_- » fre 07.08.2009 17:59

Dette er sikkert et dumt spørsmål for dere som kan, men jeg finner ikke ut av det så må spørre. Jeg har fullt minnekort og har lagt inn alle bildene på mac`en min. Neste valg er om jeg vil slette alle. Det vil jeg ikke fordi noen av bildene har jeg tenkt å tilby mine venner å legge inn på sin pc direkte fra mitt minnekort. Imidlertid vil jeg slette de som ikke er av interesse for andre slik at jeg kan ta flere bilder.
Jeg finne kameraet mitt inne i Iphoto, men finner det ikke noe annet sted på Mac`en min. Hvor skal jeg lete? Har sett inne i hardisken men finner ikke noe eksternt ikon, eller hva jeg skal kalle det.
Jeg får ikke slettet bilder fra kameraet/minnekortet inne i Iphoto. Min løsning så langt har vært å gjøre det på min samboers windowsmaskin, men det blir jo for dumt i lengden.

Kjempetakknemlig for svar! :)
**********************************************************************************************
Edit: Ingen som har hatt dette problemet? Hvordan gjør dere dette?

Jeg kan endre litt på spørsmålet, -Hvorfor åpner ikke usb porten (i dette tilfeller kameraet) seg som et ikon på skrivebordet? Hvor legger usb porten seg? (På windows finner man jo dem på min datamaskin om de ikke åpner seg) Anyone? :-P
medlem i 185 måneder
 

Re: Hvordan slette bare noen bilder fra minnekortet på mac

Innleggav Suki » ons 12.08.2009 12:23

Gå inn i diskverktøy og se om minnekortet kommer opp der... Hvis det gjør det så er det mulig at det er formatert til noe som Mac'en din ikke helt kan lese, men at den likevell er i diskverktøy fordi den er koblet til USB-porten. Det du kan gjøre er å prøve å formatere den i et annet format, enten via kamera eller Mac.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]