elements og iphoto fungere sammen

elements og iphoto fungere sammen

Innleggav mbg » søn 28.06.2009 22:32

Har kjøpt elements 6. bruker inntil videre iphoto 09. Det er ett par enkle ting jeg ikke klarer å lese meg til. Nå importerer jeg bildene til iphoto. Så har jeg valgt at de skal behandles i elements. Så når jeg velger det i iphoto starter elements. Bildet kommer opp og jeg kan jobbe med det. Det jeg ikke skjønner er hvordan få det ferdige bildet tilbake i iphoto? I tilegg lurer jeg veldig på om den orginale raw fila blir liggende, hadde likt det.
Noen som kan hjelpe en fersking litt? Er arbeidsflyten min feil eller er det riktig å jobbe slik jeg gjør. Vurderer lightroom på litt sikt men det er jo ikke relevant nå. =-O
medlem i 187 måneder
 

Re: elements og iphoto fungere sammen

Innleggav Macini » søn 26.07.2009 14:08

Når du lagrer bilder du har redigert i et eksternt program lagres det som en kopi som du ser i iPhoto. Når du bruker Elements er det bare å trykke på floppydisksymbolet oppe til venstre så lagres bildet og dukker opp i "redigert" versjon i iPhoto, når du er i iPhoto, kan du høyreklikke på bildet og velge vis original og se på det. Bruker samme løsning som deg, men uten RAW, og det fungerer perfekt til hjemmebruk.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]