Overføre bilder fra image capture til iphoto?

Overføre bilder fra image capture til iphoto?

Innleggav hjelmen » tir 14.04.2009 23:13

Er det mulig å overføre bilder fra image capture til iphoto? Jeg får bare feilmeldinger... Greit å ha alle bildene på samme plass...
medlem i 208 måneder
 

Re: Overføre bilder fra image capture til iphoto?

Innleggav krillbaaten » tir 14.04.2009 23:30

Kan du ikke bare importere bildene til iPhoto etter at du har lagt de inn på macen med Image Capture? Skriv gjerne litt mer om hav du gjør og hvilke feilmeldinger du får så blir det lettere å hjelpe.

krillbaaten

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Overføre bilder fra image capture til iphoto?

Innleggav hjelmen » ons 15.04.2009 23:58

Jeg åpner image capture og lagrer dem i mappen iPhoto. Der dukker de ikke opp. Prøver å dra bildene som ligger under iPhoto-mappen i Finder og ned til iPhoto men det lar seg ikke gjøre (hvis du skjønner...). Skjønner ikke at det ikke skal la seg gjøre siden det er jpg-format. Bør jeg gjøre noe annerledes eller er det andre triks jeg kan gjøre? Håper noen har vært borti samme problematikken :-)
medlem i 208 måneder
 

Re: Overføre bilder fra image capture til iphoto?

Innleggav krillbaaten » tor 16.04.2009 14:08

Hei igjen,

Når jeg importerer med Image Capture så lagrer jeg bildene på en ekstern disk. Deretter importerer jeg til iPhoto (iPhoto, import). Om du uansett vil importere alle bildene til iPhoto can du vel importere de direkte og ikke gå veien om Image Capture? Jeg dro den konklusjonen ettersom du legger de i iPhoto-mappen etter import via Image Capture.

Foreslår at du enten: Importerer direkte til iPhoto fra kamera

eller: Bruker Image Capture for å lagre bildene på et annet sted enn i iPhoto (ekstern disk, desktop, whatever) for så å importere de bildene du vil ha i iPhoto via iPhoto.

Antar at det ikke fungerer å lagre bildene direkte i mappen da iPhoto bygger biblioteket og trenger å vite at disse skal legges til for å inkludere de. iPhoto har ingen kontinuerlig screening av folders for å importere .jpgs automagisk.

-krillbaaten

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Overføre bilder fra image capture til iphoto?

Innleggav hjelmen » søn 19.04.2009 16:55

Tusen takk for konkret og bra svar!! Grunnen til at jeg har gått via Image capture er at iPhoto ikke oppdaget kameraet mitt (canon eos) etter jeg fikk byttet HD på mac'en min. Måtte derfor gå via IC.
medlem i 208 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]