iphoto, photoshop elements og import

iphoto, photoshop elements og import

Innleggav supertufs » tir 24.02.2009 23:31

Som ny mac-bruker sliter jeg med iphoto og elements. Jeg redigerer bildene i photoshop elements og lagrer dem med nye navn i feks samme mappe. Hvordan importerer jeg disse til iphoto? Når jeg prøver får jeg beskjed om at filene ikke kunne importeres, de finnes allerede i iphoto-biblioteket. Men kan jeg se dem? Neida. Kan noen hjelpe?
medlem i 181 måneder
 

Re: iphoto, photoshop elements og import

Innleggav Macini » ons 25.02.2009 1:04

Importer bildene til iPhoto, gå til innstillinger for iPhoto og sett at du skal redigere bildene i eksternt program, velg Photoshop Elements. Når du nå velger å redigere bildene dine, åpnes PSE og lagres riktig i iPhoto.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: iphoto, photoshop elements og import

Innleggav supertufs » ons 25.02.2009 18:48

Takk for svar. Jeg tror jeg gjør det slik du beskriver, men problemet er at jeg ikke kan se det redigerte bildet i iphoto. Jeg kan se at bildet ligger i mappen i Finder, men iphoto vil ikke importere det da det allerede ligger i biblioteket. Jeg kan bare ikke se det i iphoto.
medlem i 181 måneder
 

Re: iphoto, photoshop elements og import

Innleggav Macini » ons 25.02.2009 22:01

Hvis du gjør som jeg beskriver, kan du se det redigerte bildet i iPhoto. Du må redigere bilder som allerede ligger i iPhoto, du kan ikke redigere bilder du finner i Finder.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: iphoto, photoshop elements og import

Innleggav supertufs » ons 25.02.2009 22:17

Det jeg har funnet ut er at hvis jeg lagrer de redigerte bildene i en ny mappe, feks på skrivebordet, da kan jeg importere dem til iphoto. Litt tungvint, kanskje, men det funker i alle fall.
medlem i 181 måneder
 

Re: iphoto, photoshop elements og import

Innleggav anine93 » ons 25.03.2009 23:13

Her vil jeg gjerne spørre om noe.
Jeg har nettopp fått meg Adobe photoshop Elements, og i dag prøvde jeg ut noe.
Jeg redigerte et bilde, og lagret. Så fikk jeg det redigerte bildet opp i iPhoto,
men jeg vil også se originalbildet! Hvordan kan jeg det?
medlem i 194 måneder
 

Re: iphoto, photoshop elements og import

Innleggav jafja » ons 22.04.2009 17:47

anine93: Du kan høgreklikke på bildet i iPhoto og velge dupliser. Så redigerer du der dupliserte versjonen i PE. Lykke til!
medlem i 197 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]