Få et objekt flere ganger på en fast bakgrunn

Få et objekt flere ganger på en fast bakgrunn

Innleggav Erik A » tor 15.01.2009 23:08

Heisann!

Jeg husker jeg leste et tutorial en gang, om hvordan man kan ta flere bilder av et objekt mot samme bakgrunn, og så i Photoshop blande disse bildene sammen slik at det ser ut som om objektet er flere steder på en gang. Nesten slik som på bildet under, bare at jeg har planer om å bruke et stativ så bakgrunnen blir den samme hver gang.

Bilde

Litt mer detaljert er planen å ta flere bilder av meg hvor jeg spiller forskjellige instrumenter som jeg kan, og så blende disse sammen for å vise hva jeg driver med. Se for dere fire personer som alle er meg som står ved siden av hverandre og spiller. Nei, jeg skal ikke juske meg til et ekstra instrument med blokkfløyte ;)

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Få et objekt flere ganger på en fast bakgrunn

Innleggav keiserjohn » tor 15.01.2009 23:53

Ta 4 forskjellige eksponeringer. Med stativet på samme sted.

Photoshop:

Du åpner alle 4 bildene.

Velg et av bildene og bruk det som hoved bilde.

Dra et av de andre bilden over til det andre med move tool, Samtidig som du holder shift knappen nede. Da plasser bilde seg rett over det andre.

Marker bilde nr 2 i layers paletten din.(nå bildet som er på toppen)

Hold nede Alt knappen men du trykker på Add Layer Mask knappen. Du vil da få en sort maske som skjuler bilde numer 2.
(Du kan også gå på topplinjen: Layer--layermask---hideall)

Ta en brush. Sørg for at du har hvit/sort som forground/background color.(Kan trykke D for default sort/hvit, og bruk x knappen til å skifte dem fra forgrund til bakgrund.

Du skal nå har masken markert. Hvis ikke sørg for dette.
Mal inn det du vil vise fra bilde nr2. I dette tilfelle den andre versjonen av deg. Hvit for å male inn, sort for å male vekk.

Repeter stegene til ferdig.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Få et objekt flere ganger på en fast bakgrunn

Innleggav Erik A » lør 17.01.2009 18:34

Tusen takk, dette funker jo strålende!

Skal legge bildene ut her når jeg har fått gjort det ferdig. :-)

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron