Iphoto og orginalbilder

Iphoto og orginalbilder

Innleggav ingfrid » søn 14.12.2008 13:46

Ny Macbruker og koser meg med det, men spørsmålene dukker opp etterhvert som jeg tar i bruk og utforsker forskjellige program.
I går importerte jeg bilder fra kamera, de la seg da under Iphoto:orginaler:2008:navnet jeg gav hendelsen.
Når jeg nå ønsker å legge et bilde ved en mail finner jeg ikke igjen bildene! Jeg får ikke opp valg om vis orginalfiler, bare vis bildeinfo når jeg ser på bildene i Iphoto! Hmmm hvor er boksen jeg ikke har krysset av? :-)
Noen som vet?
medlem i 183 måneder
 

Re: Iphoto og orginalbilder

Innleggav Macini » søn 14.12.2008 13:55

Når du skal sende bilder på mail, åpner du iPhoto og merker de bildene du skal sende drar de ned på ikonet for Mail og skriver inn mottaker(e) og sender bildene.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Iphoto og orginalbilder

Innleggav ingfrid » søn 14.12.2008 14:17

Flott, da fant jeg den! men om jeg skal laste opp til et webprogram? Er det slik at jeg ikke har tilgang til orginalene uten å gå igjennom Iphoto?
medlem i 183 måneder
 

Re: Iphoto og orginalbilder

Innleggav Macini » søn 14.12.2008 14:19

Da bruker du samme femgangsmåten, klikk og dra.
Det finnes egne programmer som du kan bruke for å laste opp til Picasa og Flickr.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Iphoto og orginalbilder

Innleggav nathmac » tir 16.12.2008 9:50

Er det slik at jeg ikke har tilgang til orginalene uten å gå igjennom Iphoto?

Jo det har du men det er et hæl***** og finne dem, det er nok best og ikke rote i iphoto biblioteket via finder (det ender fort med at iphoto ikke finner dem etterpå, eller noe anna kødd)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Iphoto og orginalbilder

Innleggav ingfrid » tir 16.12.2008 19:45

Da må jo beste svaret være å kopierer bilder fra kamera til egen definerte mapper og importere dem til Iphoto uten å kopiere dem dit! Hmmm lærer noe hele tiden :-)
Jeg bruker Myphotoalbum til mine webalbum, der var det et importverktøy direkte til Iphoto!Fott det i utgangspunktet, men.... Fungerer ikke og svaret fra support var at det kom det ikke til å gjøre på en stund, så da så! Så da er det å lære seg en annen måte å laste opp bildene på. Noen med gode forslag??
medlem i 183 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron