Erfaringer med iPhoto-kalender

Erfaringer med iPhoto-kalender

Innleggav iBoy » tor 20.11.2008 16:33

Jeg har bestilt iPhoto-kalendere til hele familien for over 2500 kr. Synes resultatet var veldig skuffende da alle bildene ble for mørke. Bildene jeg sendte inn hadde topp kvalitet. Vanligvis bruker jeg Aperture, men importerte bildene til iPhoto for å lage kalenderen. Den har topp kvalitet på alle andre måter, men bildene, som jo er det viktigste, var skuffende dårlige. Ville aldri betalt så mye for disse kalenderne om jeg visste resultatet ville bli slik.

Er det andre som har erfaringer med disse kalenderne eller fotobøker?
medlem i 245 måneder
 

Re: Erfaringer med iPhoto-kalender

Innleggav Linge » fre 21.11.2008 9:35

Ja, jeg har brukt Apple kalender i 3-4 år nå, jeg er svært fornøyd, matt tykt papir osv. Det er nok feil på din skjerm, har du kalibrert den? Var på et PS kurs i går, der så de at man bør gjøre det hver andre måned. Instruktøren fortalte om en som hadde printet ett bilde 9 ganger, og klagde på printeren, men det var skjermen som var feil. Har du printet noen av bildene selv, for å sammenligne?

Jeg har ikke kalibrert selv i det hele tatt, men kan være heldig.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Erfaringer med iPhoto-kalender

Innleggav iBoy » fre 21.11.2008 10:49

Jeg har levert mange av de samme bildene til en fotobutikk og fått dem fremkalt i strålende kvalitet. Forskjellen fra kalenderen er som natt og dag.

Noen av de samme bildene er også fremkalt i en annen fotobutikk, der de ble mye mørkere og dårligere, akkurat som på kalenderen. Men fotobutikken som ga god kvalitet har alltid gjort det, så jeg vil holde meg til dem. Til neste år blir det nok bare forstørrede fotografier i julegave.
medlem i 245 måneder
 

Re: Erfaringer med iPhoto-kalender

Innleggav Villemo » man 05.01.2009 10:55

hei

vil bare si at jeg er veldig godt fornøgd med kalenerene og har bestillt mange forskjellige, og min erfaring er når det er 1 bilde på siden blir bilde kjempeflott! men med en gang du klemmer flere bilder inn fra forskjellige lyssettninger blir bildene automatisk kalibert etter 1 bilde, og dei andre kan da bli stygge... vis du skjønner:) Rekner med at bildene blir justert automatisk og at lys/mørkt punkt blir valgt og alle bildene justert etter den, ikke et og et. Men det er min erfaring:)
medlem i 187 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]