Canon install cd´er

Canon install cd´er

Innleggav Bredesen » lør 01.11.2008 21:51

Jeg sitter her med min nye Al. Mac Book på fanget, og skal til å legge inn noen bilder fra kameraet mitt (canon eos 350D om det har noe å si..).
Tingen er at jeg ikke finner de Canon cd´ene som fulgte med kameraet.

Er det noe mulighet for å laste det ned gratis?
Eller er det en måte jeg kan få det over fra min gamle iBook, og over på den nye maskinen?

Håer noen kan hjelpe meg:)
medlem i 186 måneder
 

Re: Canon install cd´er

Innleggav buitre » lør 01.11.2008 22:20

Du kan laste ned det meste til ditt kamera her: http://www.usa.canon.com/consumer/contr ... elid=11209

Hvorfor trenger du det, egentlig? Last heller fra minnekortet( du trener minnekortleser). Bildene støttes av alle redigeringsprogram, inkl. iPhoto.

Har brukt Canon DSLR i mange år, og har aldri giddet å bruke CDen
medlem i 193 måneder
 

Re: Canon install cd´er

Innleggav Bredesen » lør 01.11.2008 23:18

Jeg bruker minnekortleser for å laste inn bildene mine, men jeg tar bilder i raw format så da trodde jeg at jeg trengte det programmet som er på cd´en for å konvertere og redigere de?
eller tar jeg helt feil nå? har ikke så god peiling på dette egentlig :-)
medlem i 186 måneder
 

Re: Canon install cd´er

Innleggav buitre » lør 01.11.2008 23:25

Så og si alle redigeringsprogrammer( photoshop elements, Paint Shop Pro, Photoshop, Gimp, osv...), RAW convertere( C1, DxO, Aperture, Lightroom osv...) støtter CR2 filer fra 350D.

Tom. iPhoto vil convertere filene til JPEG, og gir deg en del redigeringsmuligheter( men tror du kan kun convertere til JPEG, ikke TIFF eller DNG).
medlem i 193 måneder
 

Re: Canon install cd´er

Innleggav Bredesen » lør 01.11.2008 23:30

Jeg bruker photoshop Cs2, men jeg får ikke konvertert Cr2 filer til Tiff ved å bruke det. Skal det kunne gå ann? (jeg har fått det av en kamerat som har lastet det ned vel og merke... så kan jo være derfor?)

Jeg bruker Canon Image Browser og syntes det fungerer greit. men det er vel sikkert fordi jeg ikke har prøvd noe annet.... ;)
medlem i 186 måneder
 

Re: Canon install cd´er

Innleggav buitre » lør 01.11.2008 23:47

Photoshop CS2 kommer med Adobe Camera Raw 3,x, som vil konvertere RAW filer for bruk i Photoshop. Etter det, kan man lagre som TIFF, JPEG, PSD, osv...
medlem i 193 måneder
 

Re: Canon install cd´er

Innleggav Bredesen » lør 01.11.2008 23:48

Aha, det har gått meg hus forbi. Takk for hjelpen! :-)
medlem i 186 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]