Kurs i Aperture

Kurs i Aperture

Innleggav rstange » søn 28.09.2008 16:35

Hei !

Har brukt aperture en del og skal nå holde ett lite kurs for en gruppe mennesker.
Spørsmålet er hva bør jeg sette fokus på? Tenker også litt opp mot iPhoto, hvor er Aperture bedre?

Personlig bruker jeg Aperture fordi jeg liker organiseringen og oppsettet bedre enn iPhoto.
Men hvilke andre områder bør jeg sette fokus? Vil helst unngå å snakke om alle redigeringsfunksjonene, er ikke så viktig å vise alle, trenger bare vise at de er der.

Takk ! :-)

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Kurs i Aperture

Innleggav OleUtne » søn 28.09.2008 18:35

Hva slags mennesker er det du skal holde kurs for? Er de kjent med Aperture fra før, har de brukt iPhoto fra før, bruker de Photoshop, etc? Definér målgruppa, så blir det fort veldig mye enklere å finne ut hva du bør legge vekt på. Er de allerede interessert i å lære seg programmet, eller prøver du å få dem til å konvertere? Og hvor lang tid har du til rådighet?

Tips: Begynn generelt, og gå gradvis ned på detaljnivå (alt ettersom hvor mye tid man har til rådighet). En dum felle å gå i er å begynne på toppen av verktøypaletten, og forklare seg nedover. (NB: Dersom det ikke er nettopp det publikum er interessert i. Men det høres ikke slik ut etter hva du skriver)

Lynda har en videoserie på Aperture. Se på overskriftene, og lær fra hvordan de har strukturert undervisninga. Lynda.com er proffe, og vet hva de driver med.

... Men nå har jeg sikkert gjort mer ut av det enn det egentlig er :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Kurs i Aperture

Innleggav rstange » søn 28.09.2008 18:58

Dette er mennesker som har vært borti iPhoto. Ikke alle har vært bortig photoshop. Skal bruke ca. 15 minutter på dette. Å planen er å få dem over på Aperture :-P

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere