Photoshop CS3 litteartur

Photoshop CS3 litteartur

Innleggav Harry Klein » fre 13.06.2008 12:04

Jeg trenger tips ang. litteratur/håndbøker for Photoshop CS3 Mac. Jeg er nybegynner.
Fins det egne bøker for mac-versjonen, eller kan jeg kjøpe hvilken som helst bok som omhandler CS3?
medlem i 208 måneder
 

Re: Photoshop CS3 litteartur

Innleggav Herman1 » fre 13.06.2008 21:07

Hvis du er nybegynner, anbefaler jeg Lynda.com. For 25$ i måneden får du online screen instructions og en grei billedlig introduksjon til Photoshop, både CS3 og det som gjelder generelt for alle Photoshopversjoner. Der kan du m.a.o. se hvordan alt er lagt opp, og danne deg et godt, teoretisk grunnlag for videre (og) selvstendig arbeid med programmet. Du kan sjekke introduksjonene og deler av instruksjonsvideoene uten å betale. De er brukt av mange utdanningsinstitusjoner i USA, og de som underviser vet hva de snakker om og har gjerne vært med på å utvikle programvaren det undervises i. Ellers er serien "Classroom in a Book" å anbefale, det følger med CD med arbeidsmateriale, og det er ikke så fryktelig dyrt på amazon og ikke hos Adobe. Dette er "The official training workbook from Adobe Systems" og tar deg videre punkt for punkt. Dessuten er video tutorials inkludert. Det finnes sikkert "enklere" bøker, men hvis du skal ha et noenlunde solid utgangspunkt, vil jeg anbefale denne serien, som også har bøker for Flash, Illustrator, Dreamweaver og Contribute m.m. God tur! 8-)

Hilsen

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]