Hvor henter iPhoto bilder fra? m.m

Hvor henter iPhoto bilder fra? m.m

Innleggav hanner » fre 09.05.2008 13:22

Hei
Jeg har ca. 1300 bilder i iPhoto. Dette fungerer bra,
men når jeg forsøker å finne ut av hvor bilder ligger i Finder - ligger de så mange steder. Er det slik at iPhoto Library er mappen der bilder hentes fra til iPhoto? Hvis Ja, kan jeg slette bilder som ligger andre steder enn i denne mappen?

Mappen iPhoto Library inneholder flere mapper som er tomme. Er det greit å slette disse? F.eks Diverse og Modified?

Noen "løse" filer ligger i iPhoto som følgende file
.data
. iPhoto
Hva slags filer er det.

Er livredd for å tulle til noe som helst med bildene mine, men skulle så gjerne tatt en aldri så liten "vårrengjøring". Noen som kan forklare/ svare?
medlem i 204 måneder
 

Re: Hvor henter iPhoto bilder fra? m.m

Innleggav Jon » fre 09.05.2008 16:22

Bruker du iphoto, så bør du slette bildene dine fra iphoto, og ikke manuelt fra filsystemet. Så jeg vil anbefale deg å la iphoto mappen være i fred.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Hvor henter iPhoto bilder fra? m.m

Innleggav hanner » lør 10.05.2008 10:48

Takk for rådet. Da får jeg holde meg unna."Problemet" er bare at det i filsystemet ser ut som om det ligger kopier av bilder "både her og der", og jeg har nå bare 17GB ledig på min iBook. Vel. Takk!
medlem i 204 måneder
 

Re: Hvor henter iPhoto bilder fra? m.m

Innleggav Sabadabado » lør 10.05.2008 13:26

Det må da være noen som kan svare ordentlig på dette? Jeg har også mistenkt iPhoto for å ta unødvendig mye plass, og holder meg heller unna hele programmet... Kanskje tar jeg feil?

EDIT: Prøvde "iPhoto Diet"-programmet for noen år siden, vet lite om det funka bra...

http://www.rhythmiccanvas.com/software/iphotodiet/

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]