Bildedatabase - alternativer

Bildedatabase - alternativer

Innleggav Mr.Graham » fre 25.04.2008 13:29

Jeg ser etter alternativer for en databaseløsning for å lagre bilder ala FotoStation. Kravene til løsningen er følgende:

- serverbasert (må kunne ha tilgang fra flere klienter)
- mulighet for å rangere bildene
- mulighet for å tagge bildene
- må kunne inneholde et stort antall bilder
- enten gode redigeringsmuligheter i programmet eller mulighet for integrering med PhotoShop
- helst mulighet til å oppbevare både orginal og redigert utgave (ikke-destruktiv behandling)
- bør fungere på både PC og Mac

Ingen liten ønskeliste, det eneste jeg har kommet over som oppfyller så godt som alle kravene er FotoStation-løsningen fra FotoWare, men håper noen kan komme opp med flere alternativer.
medlem i 224 måneder
 

Re: Bildedatabase - alternativer

Innleggav iBjorn » fre 25.04.2008 16:24

Extensis Portfolio er muligens et alternativ? Eller så er vel mange av disse funksjonene å finne i Adobe CS3 gjennom Bridge og Version Cue.

Det kan forresten være lurt å liste opp alle de programmene du anser som uaktuelle (gjerne med lenker, for å hjelpe andre) slik at vi unngår en masse «takk-for-tipset-men-jeg-hadde-sett-på-det-programmet-fra-før-og-det-var-ikke-bra-nok-for-meg»–poster.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Bildedatabase - alternativer

Innleggav Mr.Graham » fre 25.04.2008 17:40

Tusen takk, det skal jeg kikke nærmere på. I tillegg har jeg kommet over noe som heter Cumulus http://www.canto.com/main_menu/solutions/image_archiving/image_archiving.php som jeg skal ta en nærmere kikk på.

Det vi har kikket på og lagt fra oss er programvare som er bildedatabaser, men som ikke støtter serverløsninger, sånn som Aperture, Lightroom. Vi kjører nå en løsning med Adobe Bridge og Version Cue, men denne fungerer ikke optimalt. I tillegg krever den forholdsvis dyr programvare fra Adobe på hver maskin, mens håpet vårt var å få til en løsning hvor man fra enkelte klienter bare har mulighet til å hente ut bilder fra databasen, ikke nødvendigvis redigere dem.
medlem i 224 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]