Kalibrert skjerm - rød/lilla toner

Kalibrert skjerm - rød/lilla toner

Innleggav JimmyQ » man 31.03.2008 19:24

Har gått til innkjøp av HueyPro for å kalibrere MacBook skjermen min og iMac skjermen min for å få mest mulig riktige farger ved bildebehandling i Photoshop. Etter endt, og det maskinene omtalte som vellykket kalibrering, fikk begge skjermene en rød/lilla tone over seg. Dette er spesielt lett å se ved hvite/lyse farger. I HueyPro programmet kan jeg velge mellom "corrected" og "uncorrected", hvor når jeg da "flikker" mellom disse ser en markant forskjell på før og etter kalibrering.

Jeg har ikke en printer tilgjengelig for øyeblikket for å sjekke, så jeg lurer derfor på om dere har opplevd det samme og kan eventuelt si noe om dette er "slik det skal være eller ikke" og eventuelt om jeg har gjort noe feil? Slik maskinen var før (uncorrected) er betraktelig bedre å bruke til generelt bruk (surfing, film, word) da det hvite er hvitere og lyser bedre og ser etter min mening mer naturlig ut. Men kanskje det er meningen at man skal jobbe i PS i litt merkelige farger for å få det riktig når det printes ut?
medlem i 225 måneder
 

Re: Kalibrert skjerm - rød/lilla toner

Innleggav olefen » man 31.03.2008 19:29

Kalibrer når det er helt mørkt i rommet kan hjelpe.
Det kan alltid komme litt annet lys fra lamper i nærheten, også sollys, som kan ødelegge litt for skjerm lys og farger..
medlem i 192 måneder
 

Re: Kalibrert skjerm - rød/lilla toner

Innleggav jpsalvesen » tir 08.04.2008 11:52

Er du sikker på at du bare ikke er vant til feil farger?

Prøv å holde et hvitt ark ved siden av skjermen og se om det fortsatt er rød/lilla på skjermen.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]