Problem med iPhoto og photo booth

Problem med iPhoto og photo booth

Innleggav Heddarl » tor 20.03.2008 20:32

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal putte dette problemet eller om noen har opplevd det samme, men jeg prøver..
Jeg skulle bare rense litt opp i maskinen min og var så lei av alle filene som kommer innimellom bildene på finder... Så jeg slettet litt diverse og la det jeg syns så ut som det MÅTTE være der i en egen mappe.. Litt senere gikk jeg inn på iPhoto og photo booth, og på begge måtte jeg starte det som om det var første gangen og alle bildene var vekke:O!!

Likevell var ikke bildene helt vekke, de ligger forsatt på finder som vanlige filer, men lurer på hvordan jeg får det inn på photo booth og iPhoto, uten å bruke uendelig med tid..?
:-* :-* :-*
medlem i 193 måneder
 

Re: Problem med iPhoto og photo booth

Innleggav 2rri » tor 20.03.2008 20:44

i Photo Booth må du legge de tilbake i original mappen tror jeg. iPhoto aner jeg ikke siden jeg aldri har brukt det programmet.
medlem i 201 måneder
 

Re: Problem med iPhoto og photo booth

Innleggav Heddarl » tor 20.03.2008 21:38

takker :-D , men da må jeg spørre hvor jeg finner orginalmappen? Og hvis noen kan hjelpe meg med iPhoto hadde det vært supert! Har foresten prøvd å importere og å åpne bildene i iPhoto, men det kommer opp at "filene er uleselige (kan være ukjente filtyper/kan inneholde ukjente data)"
medlem i 193 måneder
 

Re: Problem med iPhoto og photo booth

Innleggav Heddarl » lør 22.03.2008 1:18

Svar vær så snill!! Kanskje noen i det minste kan foreslå et nytt bildeprogram jeg kan laste.. Det er så frustrerende å måtte gå inn på hvert bilde og heller ikke kunne redigere..
medlem i 193 måneder
 

Re: Problem med iPhoto og photo booth

Innleggav Wackhy » lør 22.03.2008 2:12

Flytt mappen Bilder/iPhoto Library til skrivebordet, gå inn i iPhoto Library som nå ligger i skrivebordet og dra mappen Originals til skrivebordet.
Så starter du iPhoto og drar mappen Originals inn i iPhoto-vinduet. Da burde iPhoto importere alle bildene på nytt igjen, slik at det blir omtrent som før. Men du må vel antakeligvis lage album og hendelser på nytt igjen tenker jeg.

Det er forsåvidt også mulig du må slette plist-filen til iPhoto, denne ligger i så fall i mappen Bibliotek, eller Library om du har engelsk system, og under Preferences. Filen heter com.apple.iphoto.plist

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Problem med iPhoto og photo booth

Innleggav Heddarl » lør 22.03.2008 3:23

Konge!:D Det funket veldig bra. Fikk de ikke inn i photo booth da, men det trenger jeg egentlig ikke..
medlem i 193 måneder
 

Re: Problem med iPhoto og photo booth

Innleggav Wackhy » lør 22.03.2008 4:11

Photo Booth sine bilder ligger i mappen Photo Booth under Bilder, så du kan jo simpelthen prøve å dra de inn dit, men usikker på hvordan det vil funke. Er et program jeg har brukt serdeles lite

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]