2 skjermer; spill og foto

2 skjermer; spill og foto

Innleggav Gizzmo-Sniper » man 17.03.2008 14:50

Hei

jeg ser etter 2 skjermer som er helt like uten på. men er forskjellige på spesifikasjonene.

den ene skal være egnet til foto redigering og gi riktige farger, den andre skal være bredre til spill.


Har ikke tenkt å kjøpe noe enda. men er greit å vite hvilken produsent som er det beste valget.
medlem i 196 måneder
 

Re: 2 skjermer; spill og foto

Innleggav sortebill » man 17.03.2008 14:54

Tror ikke du finner noe sånnt på markedet desverre. Men en god skjerm til foto er Eizos 24" coloredge skjerm

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343392

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: 2 skjermer; spill og foto

Innleggav keiserjohn » man 17.03.2008 15:14

Skal du spille og redigere samtidig? Det beste er nok å satse på en veldig god Skjerm for fotoredigering. Det er nok den du må legge mest penger i.

Jeg har selv spilt på en coloredge skjerm, du kan jo ha flere kalibreringeer på samme skjerm...

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: 2 skjermer; spill og foto

Innleggav Gizzmo-Sniper » man 17.03.2008 15:57

sortebill skrev:Tror ikke du finner noe sånnt på markedet desverre. Men en god skjerm til foto er Eizos 24" coloredge skjerm

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343392


hvis jeg kjøper meg en stasjonær maskin (Mac) blir det en Mac Pro.
å kjøpe også den skjermen, vill nokk koste mer en det jeg ønkser å betale.


vil 2x20" ACD være et bravalg? skla ikke spille og redigers samtidigt, men jeg får bedre oversikt med 2 skjermer.

må først tjene nokk til dette, som kanskje vil ta litt for lang tid.
medlem i 196 måneder
 

Re: 2 skjermer; spill og foto

Innleggav sortebill » man 17.03.2008 16:50

Se på dells skjermer, de har bedre priser på sine skjermer og bedre utvalg en det apple har av sine overprisede acd skjermer.

Men på den andre sett, hvorfor må du ha to identiske skjermer? Du kan jo evt, satse på en stor hovedskjerm og en mindre sideskjerm. Evt bare gå for en 27-30, bedre det enn to 20 og vil vel kanskje koste nesten det samme ?

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere