Program for å lage bildemontasje

Program for å lage bildemontasje

Innleggav expertn » man 25.02.2008 19:57

Hei. Jeg skal sette sammen en haug med bilder 50-10 til en collage. Men dette gidder jeg ikke gjøre i photoshop. Jeg lurer derfor på om det finnes programmer som setter sammen mange bilder, og der jeg selv kan velge oppløsning osv.

Noen tips?
medlem i 210 måneder
 

Re: Program for å lage bildemontasje

Innleggav OleUtne » man 25.02.2008 20:22

Jeg er ikke sikker på hva du ser for deg som ferdig produkt, men InDesign kan kansje være en god idé?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Program for å lage bildemontasje

Innleggav expertn » man 25.02.2008 21:22

Jeg vil rett og slett ha et program som lar meg velge 50 bilder og så setter dette sammen... F.eks at jeg kan velge at bildene skal være i en gitt oppløsning og legges ved siden av hverandre el. andre løsninger.
medlem i 210 måneder
 

Re: Program for å lage bildemontasje

Innleggav OleUtne » man 25.02.2008 21:45

Hva er det du skal bruke det til? Web? Print? Bare samle alle bildene i en bildefil for morrosyld?

Tenkte du på noe liknende av måten iPhoto viser thumbnails på?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Program for å lage bildemontasje

Innleggav expertn » man 25.02.2008 22:11

Hmm nei.. Ikke helt. Noe ala Google montage, eventuellt slik du kan sette skjermbeskytteren i osx til å vise en montage av itunes biblioteket. Litt vanskelig å forklare:) Beklager..

Eventuellt bare sette bildene i tilfeldig rekkefølge inntil hverandre og la meg bestemme at oppløsningen skal være f.eks 300dpi.
medlem i 210 måneder
 

Re: Program for å lage bildemontasje

Innleggav OleUtne » man 25.02.2008 22:58

Du har fortsatt ikke sagt noe om hva du skal bruke det til, men sålenge det bare er 50 bilder, og du ikke skal gjøre dette støtt og stadig (?), vil jeg tro InDesign greit for å løse oppgaven. Det finnes sikkert noen mindre programmer som har spesialisert seg på å automatisere prosessen, men jeg vet ikke om noe.

Endre dpi gjør du med automatisering i Photoshop

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Program for å lage bildemontasje

Innleggav CBlomvik » man 25.02.2008 23:43

Noe lignende dette du mener?

Bilde

Forresten gjort i indesign.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Program for å lage bildemontasje

Innleggav expertn » tir 26.02.2008 0:53

Jepp noe slikt ja:)

Hadde jeg bare orket så hadde jeg gjort det i indesign og brukt litt tid på det. Men jeg skulle likt å hatt et program som automatiserte prosessen. Noe ala macosaic (or something) bare at jeg hadde større valgmuligheter.
medlem i 210 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]