Klippe ut kropper og ansikter

Klippe ut kropper og ansikter

Innleggav Kimmeham » tir 15.01.2008 16:58

Jobber med en plakat for en film, hvor naturligvis karakterene i filmen skal ha en sentral plassering.
Det jeg vil er å klippe ut kroppene til karakterene fra et bilde i Photoshop, og få det inn på plakaten som er i Illustrator.

Men hvordan gjør dette? Tenkte jo på crop tool, men da vil det jo være firkantet, og med eventuell "bakgrunn" f. eks. mellom bena og armer osv. Dette vil jeg også ha vekk.

Prøvde meg med lasso-tool, men det gjøre meg bare frustert når jeg ikke traff helt på kantene. Er det et triks som sparer meg for disse fysiske og psykiske påkjenningene?

Jeg bruker Photoshop/Illustrator CS3, på mac.
medlem i 204 måneder
 

Re: Klippe ut kropper og ansikter

Innleggav palelnan » tir 15.01.2008 23:01

Dessverre tar det altfor lang tid å gå inn på hvordan man utfører de enkelte teknikkene... Her er noen få metoder:

1. Hvis bakgrunnen er rimelig ensformig, kan noen av merkeverktøyene gjøre susen. Quick Selection Tool/Magic Wand/Quick Mask. Når du har merket bakgrunnen, kan du enten klikke på Add Layer Mask-knappen i Layers-paletten, eller du kan slette den. Hvis du lager maske, kan du jo jobbe videre med den også.

2. Hvis bakgrunnen skiller seg markant fra personene med tanke på lysstyrke eller farge, kan du bruke teknikken med å kopiere den channelen med størst kontrast, og deretter jobbe videre med Levels/Dodge/Burn og til slutt laster inn dette som en markering.

3. Den beste, men vanskeligste og mest omstendelige, er å bruke Pen Tool til å tegne en path rundt det du skal klippe ut, og deretter legge det på som Vector Mask på layeret.

4. Lei inn noen til å gjøre det for deg. F.eks. http://www.power-clip.com/, og en haug med andre steder. Jeg betaler gladelig en tier eller tre for en slik tjeneste, gitt.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]