Et mysterium: Korrupte jpeg filer elle noe galt med Leopard?

Et mysterium: Korrupte jpeg filer elle noe galt med Leopard?

Innleggav Autoxave » tor 27.12.2007 13:11

Oppdaget i går at en del jpeg filer jeg har liggende på 2 eksterne harddisker (Western Digital) samt noen dng filer ikke lar seg åpne. Det dreier seg om nøyaktig de samme filene på de to eksterne harddiskene. Thumbnailsene vises heller ikke på disse bildene i Finder. Iphoto klarer ikke å importere disse bildene. Men bildene vises greit i Lightroom. Bildene vises også greit når jeg bruker Camino for å åpne dem, men ikke Safari. Jeg overførte disse filene til en Windowsmaskin og der vises de greit.

Et mysterium dette, jeg skjønner ingenting av det. Mulig det er noe galt med de eksterne harddiskene. Den ene er konfigurert etter FAT32, den andre mac os extended (journalført).

Noen som vet hva som kan være galt?

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Et mysterium: Korrupte jpeg filer elle noe galt med Leopard?

Innleggav Autoxave » søn 30.12.2007 2:31

Etter mye prøving og feiling har jeg endelig funnet ut av dette selv. Pinlig i grunn at jeg ikke tenkte på dette tidligere. Det var noe så enkelt som å synke metadata til selve jpg filen. iPhoto klarer tydeligvis ikke å lese metadata fra Lightroom som ikke er inni selve jpg fila, når dette var gjort gikk det greit å importere bildene inn i iPhoto.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron