Alternativ til photoshop?

Re: Alternativ til photoshop?

Innleggav åttitre » lør 09.02.2008 0:29

Jeg anbefaler Lightroom på det sterkeste. Utrolig godt og gjennomført program, og ved noen ekstra museklikk kan du godt lage en egen bildeportfolie på nettet automatisk om du ønsker det.
Om du skal mer enn bare fotoredigering er kanskje pixelmator mer egnet! Men prøv lightroom i 30 dager og du blir hekta! Min fotolærer anbefalte Lightroom over Aperture! En spm, har du intel maskin? Jeg har PPC og det går ikke så bra med LR da i raw. Men en Air skal handles så fort den er i butikken:)
Lykke til med valget!
medlem i 239 måneder
 

Re: Alternativ til photoshop?

Innleggav Autoxave » lør 09.02.2008 0:35

Enig i at Lightroom er best, men det er kanskje ikke for nybegynnere?? Llightroom er vel beregnet på de som skyter i RAW format.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Alternativ til photoshop?

Innleggav LilleHjelper » lør 09.02.2008 10:35

Lightroom er først og fremst et såkalt "workflow" verktøy for folk som tar raw bilder, men alt av funksjoner og redigeringsmuligheter virker også på .jpg og .tif bilder -du får bare ikke like stort spillerom som om utgangspunktet hadde vært i raw.
medlem i 247 måneder
 

Re: Alternativ til photoshop?

Innleggav heggelund » fre 15.02.2008 11:00

Hva med nyeste iPhoto? Synes jeg får gjort mye bra der jeg :)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Alternativ til photoshop?

Innleggav Veon » fre 29.02.2008 22:36

Pixelmatron virket som et bra program, men den krevde alt for mye ressurser enn det min Macbook klarte å yte med sine 2GB RAM - 2GHz Core Duo.. snodig det.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Forrige

Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]