Program for lysbildeshow

Program for lysbildeshow

Innleggav Skywalker » tir 19.12.2006 11:38

Hei
Jeg leter etter et program jeg kan bruke til å lage fine lysbildeshow. Da tenker jeg på et program hvor jeg kan synkronisere musikk og bildeovergang med veldig små marginer samt bestemme lengden av overgangen. Med andre ord: iPhoto o.l. er ikke tilfredsstillende. Dere som har fiklet med lysbildeshow før datamaskinens tid vet sikkert hva jeg snakker om.

Takker for all hjelp!

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav roalren » tir 19.12.2006 12:11

Hei
Eg har fleire gonger vore på leiting etter eit slikt program som du snakkar om. Eg har prøvd med iPhoto og der er det ein del muligheter men ikkje nok. Keynote er litt begrensa på musikk synast eg men overgangar og styring på bildene er veldig bra der. Eg fekk eit program gjennom Macheist som heiter FotoMagico og som ser ut til å gjere akkurat det du spør om. Eg har desverre ikkje fått testa dette sjølv enda men det ser lovande ut.

Ellers blir alternativa iMovie HD og Final Cut Pro der du kan legge inn bilder og musikk ganske fritt med god kontroll. Sjølv om dette er videoprogrammer så kan dei brukast i mangel av noko betre.
medlem i 230 måneder
 

Innleggav macwerner » tir 19.12.2006 12:13

Altså hvis du vil betale, er etter min mening PhotoMagico suverent. http://www.fotomagico.com/

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Skywalker » tir 19.12.2006 12:17

Akkurat. Får man tima overganger med iPhoto? Synes Macheist programmet ditt hørtes mest interessant ut. Hvor kan jeg finne det?

Takk for raskt svar!

Edit: Der kom adressen også ja. Takker

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav roalren » tir 19.12.2006 12:25

Så vidt eg har funnet ut går det ikkje å time kvar enkelt overgang i iPhoto men å sette ein standard for heile serien. Du kan justere varighet på kvart bilde når du går inn på "juster" i lysbildeshow og velger bildet du skal justere. Slik kan du ha standard overgang og varighet men justert varighet på bileta.
medlem i 230 måneder
 

Innleggav aski » tir 19.12.2006 12:43

Prøv Apimac Slideshow. Har ikke prøvd det så mye, men virker greit. Ble anbefalt på en eller annet mac-side som 1 av 10 programmer du burde skaffe deg...

http://www.apimac.com/slide_show/

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Thomas G » tir 19.12.2006 12:45

iMovie må vel være greit om ikke iPhoto har det du er ute etter. Der kan du legge inn den musikken du vil, velge hvor lenge det skal være mellom overganger individuelt og hva slags overganger du vil ha også er det gratis, det ligger jo på maskinen.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Skywalker » tir 19.12.2006 13:15

Får ikke timet overgangene slik jeg vil med apimac slideshow. Ser ut som om jeg må ty til iMovie selv om jeg kunne ønske meg noe som var ennå mer spesifisert for nettopp lysbildeshow.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Fugz » tir 19.12.2006 13:35

Vil ikke anbefalle imovie, da bildene blir crappy kvalitet så langt jeg har jobbet med det...
Drev å jobba med det til en skoleoppgave, men ga opp da det var fotoene som var cluet og ikke selve slideshowet..

-fugz
medlem i 228 måneder
 

Re: Program for lysbildeshow

Innleggav Skywalker » man 12.05.2008 11:24

Nå er det godt over et år siden siste svar kom inn på denne tråden. Har det skjedd noe nytt på den tiden? Finnes programmet jeg leter etter nå?

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]