Adobe Photshop CS2/Elements

Adobe Photshop CS2/Elements

Innleggav frengky » ons 27.09.2006 17:41

Vil Adobe Photoshop Elements være godt nok for hjemmebruk og til hobbybasis. Dvs. redigere og finpusse på bilder man tar på ferieturer, naturbilder fra fotturer, webdesign o.l.

Er ellers vandt med å bruke CS2 versjonen og har brukt det ifm det jeg nevner ovenfor. Men nå bruker jeg altså Mac og må få skaffet meg et bra bildebehandlingsprogram.

Hva er de største begrensningene i Elements?
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Verbal Kint » ons 27.09.2006 18:01

Jeg synes Elements er undervurdert.
Har det selv, og nå er det i tillegg kommet en ny versjon.

Forstår at de som jobber profesjonellt med bilder/grafikk er skarp i sin dom, men til ditt bruk holder det lenge.

Kan desverre ikke gi en komplett oversikt over hva som mangler i forhold til CS2.

Jeg har brukt Elements til å lage DVD-covre, plakater, design til web, og generell bildemanipulasjon.
En konkret ting som mangler er at du har ikke mulighet til å lagre bilder i CMYK.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav frengky » ons 27.09.2006 18:12

Ja har lest litt gjennom det som ligger ute på forumet her fra før og det virker som jeg kan klare meg med Elements. Et annet viktig aspekt er prisen...

Jeg skal være meget nøden for en viktig funksjon for å betale prisen av CS2 versjonen.
medlem i 221 måneder
 

Innleggav MacPlus » ons 27.09.2006 18:33

Jeg kan hvertfall tilføye et jeg vet om flere amatørfotografer som bruker
Elements, og er fornøyd med det.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav mr » ons 27.09.2006 18:46

Dette er nesten identisk med denne tråden som går nå: http://mac1.no/forum/viewtopic.php?t=36 ... 9439cda928

Dette er det også skrevet mye om før.

Mitt tips: Elements holder i massevis for 90% av folkene der ute!

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav eb » ons 27.09.2006 19:16

Er veldig fornøyd med Elements, men så er jeg da en glad amatør når det gjelder foto. Kan gjøre mye med bildene dine der og det er lett å bruke for oss som ikke vil bruke maånedsvis på å lære et av de proffe fotoredigeringsprogrammene.

eb

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav frengky » ons 27.09.2006 19:23

Har vært gjennom boka Adobe Photoshop 7.0 Classroom in a Book og er fortrolig med de funksjonene som finnes der. Har også undervist bort i det samme pensumet.

Vil det være mange funksjoner/muligheter man vil mangle i Elements?
medlem i 221 måneder
 

Innleggav TopDog » ons 27.09.2006 19:26

Jeg bruker faktisk Elements 2.0 (fulgte med et kamera)... altså en ganske gammel versjon, men er strålende fornøyd. Det er mer enn nok til mitt bruk.

Når Elements kommer i UB skal jeg oppgradere.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav eb » ons 27.09.2006 20:23

frengky skrev:Har vært gjennom boka Adobe Photoshop 7.0 Classroom in a Book og er fortrolig med de funksjonene som finnes der. Har også undervist bort i det samme pensumet.

Vil det være mange funksjoner/muligheter man vil mangle i Elements?


Vet ikke, men du kan jo laste ned demo av Elements og lese mer på http://www.adobe.com/products/photoshop/family.html ? Du kan jo mer om dette (f eks CS2 ol) enn mange av oss andre. :-)

eb

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]