Erfaringer med fotobøker fra Apple?

Erfaringer med fotobøker fra Apple?

Innleggav Filip » man 28.08.2006 22:36

Noen her som har erfaringer med fotobøker fra Apple? Har både Aperture og iPhoto som jeg kan bruke. Hvordan ser bildene ut? Hva med leveringstid?

Har tidligere kun bestilt bok fra Fotoknudsen. Noenlunde fornøyd med resultatet, da bildene ble litt blasse.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav hawk » man 28.08.2006 22:47

Jeg ble veldig fornøyd med bøkene, de ble stilige og folk som ikke har hatt så mye med mac å gjøre ble veldig imponerte... Dette blir det nok julegaver av!

Det eneste som er litt synd er at man ikke kan ha mer enn 20 sider per bok, skulle gjerne hatt hardback-fotobøker med 50-60 sider.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav veronica » man 28.08.2006 22:49

Hei, bestilte i fjor en gang bare for å teste det ut. Ble fornøyd med resultatet. Bildene ble helt greie, men ikke super kvalitet (men dette er jo et år siden ;-) ). Husker ikke akkurat hvor mange dager det gikk, men var ikke så veldig lang leveringstid :-)

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav hawk » man 28.08.2006 22:54

Med nyeste iPhoto får man vel 300dpi isteden for 150...

Leveringstiden var omtrent 10 dager - ikke så dårlig det heller...

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav macPanther » man 28.08.2006 23:05

Har bestilt 2 bøker i sommer og vart kjempe fornøyd med resultatet.Både kvalitet på bildene og boken generelt. Leverings tid max 2 uker. Hadde 24 sider i min bok, så det stemmer ikke helt at det er max 20 sider.

Litt artig med boken jeg ga bort til bestemoren til kjerringa. De lurte på om jeg var profesjonell fotograf, det sier litt om kvaliteten på boken.(eller på folkene) Brukte iPhoto til å lage boken.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav eb » man 28.08.2006 23:09

Fotobøkene fra Apple blir fine de, men FotoKnudsen ( http://www.fotoknudsen.no/ ) har litt bedre papirkvalitet, innbinding, flere sider ol. Stort minus med FotoKnudsen er imidlertid at de ikke har progamvare for Mac (Vi burde klagd på det..)

Har ikke prøvd Kodak og andre som leverer fotobøker.

eb

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav firepack » man 28.08.2006 23:19

Skjønner ikke helt hva du mener, hawk. Klarte å legge til 80 sider utover de standard 20 som er vanlig. Slik jeg ser det, koster det 9,38 per side du velger utover de 20 som er standard! Correct me, if I am wrong...

http://www.apple.com/no/ilife/iphoto/fe ... books.html
medlem i 228 måneder
 

Innleggav bohdi » man 28.08.2006 23:20

Bestilte fotobok i anledning dobbelt 90-årsfeiring for besteforeldra til fruen. Kjempemessig.

Var ikkje klar over at bilete som vart valgt som nr 1 også kom på framsida av fotoboka - men det gjekk heldigvis bra - det var eit ok bilete.

Var litt dyrt - ellers topp!

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav hansi » man 28.08.2006 23:22

mener å ha lest om en 'hack' som gjorde at utskriftskvaliteten på bildene ble vesentlig bedre

må ha vært på macosxhints.com

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav Filip » man 28.08.2006 23:26

Tusen takk for svar! Ingen som har prøvd Aperture sine løsninger? Brukes det samme trykkeriet tro?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Ikke helt fornøyd nei....

Innleggav MacMic » man 04.09.2006 21:48

Hei. Bestillte en bok for ca 1 mnd siden.. denne kom uka etter.. Problemet er at bildene var i en meget dårlig oppløsning. Ser ut som de har brukt en billig laserskriver, streker i bildene, dårlige farger og uskarpe..Ikke ulikt et "avis" bilde...

Ikke så bra som de beskriver på iPhoto sidene..


Tok med de samme bildene i en fotoforretning her hjemme som printet ut disse i en helt annen kvalitet..

Har sendt boken inn til Apple m bilder vedlagt.... De kan jo ikke selge slikt...

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav Mags » man 04.09.2006 22:12

hansi skrev:mener å ha lest om en 'hack' som gjorde at utskriftskvaliteten på bildene ble vesentlig bedre

må ha vært på macosxhints.com


Prøv denne

Mulig at dette er rettet opp i siste versjon av iPhoto, har ikke sjekket.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav hawk » man 04.09.2006 23:21

I iPhoto 6 printes bøkene i 300 dpi ja... jf. MacWorld:
More importantly, photo books are now printed at 300 dpi—past versions scaled down designs for the large and medium books to 150 dpi.


http://www.macworld.com/news/2006/01/15/iphotofirstlook/index.php

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav mdanielsen » man 04.09.2006 23:33

Jeg har bestilt rundt 10 stk til sammen nå og er strålende fornøyd med kvaliteten. Det eneste er at bildene blir litt mørkere. Så hvis du i utgangspunktet har veldig mørke bilder er du pretty fucked up ;) Et lite tips

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]