Photoshop Problem

Photoshop Problem

Innleggav Olebole2k » tor 24.08.2006 13:43

Jeg bare lurte på om noen kunne hjelpe meg med et problem jeg har fått etter jeg switcha til Mac..
Når jeg f.eks stiller farger på et bilde i Photoshop og tar Save for web (for og få en liten fil(kb)) Så følger ikke fargene med.. Den tar ikke med endringer som jeg har gjort i bildet liksom.
Dette var aldri noe problem før, så jeg lurer på om noen har opplevd det samme og kanskje til og med funnet en løsning?

Takk på forhånd

-Ole
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Jon » tor 24.08.2006 13:48

Save for web bruker vel muligens web-safe farger, altså et noe begrenset fargerom. Hva slags fargerom bruker du i photoshop?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav olebole » tor 24.08.2006 14:06

for å få de beste fargene til web har jeg funnet ut at det er best å konverte fargeprofilen til srgb. Og så må man huske å velge at filen skal beholde fargeprofilen når den lagres til web.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav ArneArts » tor 24.08.2006 14:08

olebole skrev:for å få de beste fargene til web har jeg funnet ut at det er best å konverte fargeprofilen til srgb. Og så må man huske å velge at filen skal beholde fargeprofilen når den lagres til web.


Ehm, bilder til web bør aller helst IKKE inneholde fargeprofiler. Den eneste nettleseren som faktisk støtter fargeprofiler er (så langt jeg vet) Safari.

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav olebole » tor 24.08.2006 14:31

Det er tydeligvis helt sant!

Men hvis man skal bruke fargeprofil (noe jeg har gjort til nå), så er srgb det beste ;)

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Olebole2k » tor 24.08.2006 19:40

Jeg bruker og stille farger på fotografier med Curves.

Bruker ikke Save for web for og bruke dem på nettsider.. Men for og få små filer som sagt..
medlem i 216 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]