Organisering i iPhoto vs iView media

Organisering i iPhoto vs iView media

Innleggav plantago » man 14.08.2006 21:42

Er det noen som kan fortelle meg hvordan de finner igjen bildene sine i iPhoto? I produktinformasjonen hos AppleStore er det kun fokus på hvordan bildne kan vises og deles, ikke på hvordan man kan finne igjen spesielle motiv. Er det fremdeles ikke mulig å organisere album i mapper. Blir alle album liggende etter hverandre? Blir ikke det veldig uoversiktlig etter hvert? Er det mulig å opprette flere iPhoto-bibliotek, f. eks ett for hvert år, og lagre de i egne mapper?

Jeg har prøvd iView media 2.7 i noen dager og rukket å sortere bilder etter hendelse, personer, fotograf, stikkord, sted etc der hver kategori kunne ekspanderes. Hvert bilde ble automatisk lagt inn i et ekspanderbart tre basert på årstall, måned og dato/dag for når bildet ble tatt. Jeg syntes dette virket veldig greit i forhold stikkord og fotoruller iPhoto 2. Nå har iView bestemt seg for ikke å selge den gamle 2.7 lenger, men istedet bare selge versjon 3 Pro. Den synes jeg er litt dyr.. Mye bortkastet arbeid med andre ord >:-o

Er iLife 6 et alternativ?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Polymorph » man 14.08.2006 21:49

Keywords.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Benjamin » man 14.08.2006 21:53

Du kan ha mapper i iPhoto.
medlem i 226 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]