Endre klokkeslett på foto i iPhoto

Endre klokkeslett på foto i iPhoto

Innleggav Kalan » tor 10.08.2006 1:23

Hei.

Jeg får ikke til å endre klokkeslettet på iPhoto-bilder. Jeg har fulgt henvisningene i iPhoto hjelp. Det skal jo bare være å endre tallene ? Slik som man endrer dato. Dato kan endres, men ikke klokkeslettet. Endres det så settes det tik kl 12:00 uansett.

Noen som vet råd?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav scottoiler » tor 10.08.2006 1:29

Ctrl + space

- du får da opp en meny
- velg ENDRE FLERE

du får da opp en ny meny hvor du kan velge mellom TITTEL / DATO / KOMMENTAR

Velg DATO og du kan sette dine egne preferanser

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Kalan » tor 10.08.2006 1:37

Flottings! Takker.

Funket fint, men ikke særlig enkel metode da. Fikk ikke opp meny med ctrl + space. Derimot med shitf + eple + b eller høyreklikk. Valgte "endre flere" derfra. Men irriterende å måtte gjøre det på den måten da. Men det er ikke ofte jeg endrer klokkeslett heller da.

Håper Apple disker opp med en oppdatering iPhoto snart.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Magnuc » tor 10.08.2006 9:33

iPhoto har jo nettopp vært oppdatert. Det ligger i menyen også under batch tror jeg. Der kan du endre bla dato på mange filer.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav roger_hj » tor 10.08.2006 9:34

beste er vel og forandre dato og tid på kameraet;)
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Kalan » tor 10.08.2006 9:41

Dato og tid på kamera er rett, og det er ikke der porblemet ligger. Men dersom man tar å skanner inn et gammelt bilde, eller evt redigerer et panoramabilde av flere og legger det til, så blir datoen satt til da bildet bla lagret. Ikke da bildet ble tatt.

Fungerer det å endre klokkeslett (på normal måte) hos andre her eller? Er det bare hos meg det ikke funker?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Kalan » tor 10.08.2006 9:45

Magnuc skrev:iPhoto har jo nettopp vært oppdatert. Det ligger i menyen også under batch tror jeg. Der kan du endre bla dato på mange filer.


Hva er batch? Har ikke noe batch her, og får ikke resultat i iPhoto hjelp heller. Har du engelsk versjon eller no?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Magnuc » tor 10.08.2006 9:49

Kalan skrev:
Magnuc skrev:iPhoto har jo nettopp vært oppdatert. Det ligger i menyen også under batch tror jeg. Der kan du endre bla dato på mange filer.


Hva er batch? Har ikke noe batch her, og får ikke resultat i iPhoto hjelp heller. Har du engelsk versjon eller no?

Har selvfølgelig engelsk versjon ja. :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav scottoiler » tor 10.08.2006 12:05

.......der har det skjedd saker og ting gittt

Det ligger både under bilder i menyen, og har til og med fått en snarvei.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]