Legge over bilder fra iPhoto til kamera?

Legge over bilder fra iPhoto til kamera?

Innleggav albester » fre 14.10.2005 20:50

Nå har jeg lagt over en del bilder fra mitt canon powershot s2 is til iphoto...

men siden kameraet har tv ut, så vil jeg vise en del bilder på tven fra kamera, hvordan legger jeg da over bilder fra iphoto eller osx generelt, til kamera? får ikke dratt over i iphoto, og ikke finner jeg kameraet som noen disk stasjon i osx heller? :(
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Mars » fre 14.10.2005 21:35

...TV ut funker bra fra mitt Canon IXUS 50, men da ligger bildene allerede i kameraet. Det er nok ikke meningen at bildene skal flyttes fra iPhoto til kamera. Dog, bildefilene ligger jo opprinnelig på minnekortet - så hvis du har en minnekortleser, så kan du kanskje eksportere bilder fra iPhoto gjennom denne? Just a guess.

PS - brenn bildene over på en CD, og stapp den i DVD-spilleren :rolls eyes:



ð
Sist endret av Mars den fre 14.10.2005 21:42, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav TheX » fre 14.10.2005 21:40

Det er rart at kameraet ikke dukker opp i Finder, se i iPhoto om det er noen preference du kan sette. Da blir det enkelt å dra bildene over til mappa.

Hva slags mac er det du har? Hva med å ta TV-ut fra macen og inn i TVen? En smule bedre kanskje? :-D

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav albester » fre 14.10.2005 21:43

har en ibook 12, har ikke funnet noe i prefrences. men virker jo merkelig at man må ha en minnekortlese i tillegg her. i alle andre os kommer jo kamera opp som en disk så det bare er å dra over. Er vel sikkert noe slikt her også, men hvor hehe :)
medlem i 229 måneder
 

Innleggav albester » søn 16.10.2005 12:57

det er vel heller ikke tv ut på ibooken, og ikke har jeg dvd spiller i stuggu. Meninga var jo å dra over en del bilder fra ulike tidspunkt oppover, og ta med for å vise folk, men må visst over på windowsen min for å få til dette ser det ut som. Fant noe payware program som kunne gjøre dette, men virker nå helt snodig at man ikke skal kunne få kontakt med kameraet andre plasser enn i iphoto, og i tillegg bare en veis kommunikasjon der :(
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Loke » søn 16.10.2005 13:38

Digitalkamera kan kommunisere med en PC på to ulike måter, nemlig i PTP-modus og USB-modus. I USB-modus dukker kameraet opp som et eget minnekort i Finder, og du kan enkelt dra bilder frem og tilbake. PTP-modus derimot krever et bibliotek for å kommunisere med kameraet.

Mange kamera støtter begge moduser, men jeg knotet med et Canon IXUS 400 og fant ingen mulighet til å sette det til USB-modus. Regner med det er det samme for din del. Det du da bør gjøre, er enten kortleser-fremgangsmåten eller søke etter hvordan libptp kommuniserer med kameraet og se om det er en måte å putte bilder tilbake på.
medlem i 224 måneder
 

Innleggav albester » søn 16.10.2005 13:43

det var da som, og jeg som trodde osx var kongen på alle hauger :(
Det er jo det, bortsett fra 2 ting som irriterer meg grøn her, usb kamera tingen, og sammen med den usb webcam støtta, og nr 2 er norske tegn i java appleter...
Kan jo ikke kjøpe meg en minnekortleser for å drasse rundt på heller, hehe dvs kan jo det, men det skal jo være helt unødvendig.
Må over på stasjonæren min da for å få det til, irriterende, når jeg kjøpte ibooken fordi den skulle være brukende til det meste, og alt skulle "virke" med en gang. :(
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Loke » søn 16.10.2005 13:48

Dukker kameraet mao opp i MS Explorer? Isåfall støtter enten MS Explorer en eller annen libptp eller så støtter ditt Canon USB-modus. Det er garantert en måte å fikse dette på. Spørsmålet er om du er tålmodig nok og gidder å bruke tid på å lete opp løsningen.
medlem i 224 måneder
 

Innleggav albester » søn 16.10.2005 13:57

kameraet kjem opp som ein eigen disk i explorer ja. So det var derfor eg syns det var merkeleg det ikkje virka slik i osx. Ein får jo kontakt, og får hente bildene + slette dei frå kamera.. so det må jo vere ein to vegs komunikasjon der ein plass.
medlem i 229 måneder
 

Innleggav joarek » søn 16.10.2005 14:07

mm, jeg hadde samme problemet med moren min sitt digitalkamera, fikk det ikke opp som egen "disk", men iPhoto ble automatisk startet opp.
Jeg løste det på en måte jeg ikke klarte å gjenskape nå rett før jeg svarte her men...
Jeg fant et valg der jeg kunne velge hva som skulle skje når kamera ble registrert i usb-porten, der klikket jeg av Åpne iPhoto automatisk,
og siden dukket den rett opp på skrivebordet.

Skal se om jeg ikke klarer å finne ut hvor jeg gjorde dette...

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 


Returner til Fotobehandling



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]