batterigrep til Nikon D300

batterigrep til Nikon D300

Innleggav aajon » tor 29.04.2010 17:06

ALle vet at nikons batterigreper "litt" dyr. Har sett på et par alternativer, og lurte på om noen hadde noen erfaringer med det?

Fikk en anbefaling fra Japan Foto om Ansmans grep, men finner hverken pris eller forhandler i Norge..
Det andre var Link delight sitt, for fem hundre kroner får en grepet inkludert ekstra batteri.

Noen som har noen erfaringer/tips som vil deles? =)
medlem i 190 måneder
 

Re: batterigrep til Nikon D300

Innleggav Herman1 » fre 30.04.2010 20:51

Har D300 selv, og vil komme med følgende erfaring: jeg har ingen uheldige erfaringer med originalt utstyr hos Nikon, nettopp fordi alt jeg har er originalt utstyr. Anbefaler derfor ikke å bruke noe annet enn originale deler og tilbehør, og i hvertfall ikke batterier av andre merker!

Om kameraet ditt skulle gå i stykker fordi du ikke har brukt originaldeler, brytes fabrikantgarantien for Nikon, og jeg er i tvil om den norske garantien gjelder da også.

Dermed er det ikke sagt at ikke andres ting kan funke, men går noe galt.. vel, vel.

"Uoriginal" optikk som er beregnet for Nikon, som Sigma og Tamron, det er noe annet.

Hilsen

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: batterigrep til Nikon D300

Innleggav aajon » lør 01.05.2010 13:04

Problemet er at det originale utstyret er priset på en helt latterlig måte.. Batteriene er av samme typen som brukes, og et batterigrep kan ikke ødelegge av seg selv, så det tar jeg med ro. Fram til jeg har fast jobb så er det ikke aktuelt å legge ut tre tusen kroner for et enkelt batterigrep, da er det tredjepartsprodukter som er alternativet.
medlem i 190 måneder
 

Re: batterigrep til Nikon D300

Innleggav Herman1 » søn 02.05.2010 14:02

Ja, jeg forsto det. Men hør for sikkerhets skyld med en butikk der de har peiling før du kjøper noe. Det ville jeg ha gjort. Det jeg skrev var ikke for å være "slem", men kanskje for å si fra om at større utgifter kan lure i bakgrunnen hvis du ikke følger produsentens eget råd (tror det står i alle bruksanvisninger).

Batterigrep kan vel ganske sikkert brukes selv om de kommer fra andre produsenter, det må vel kunne sammenlignes med et objektiv, beregnet for Nikon, f.eks. fra Tamron eller Sigma.

Batterier ville jeg vært mer forsiktig med, dessverre. Men de varer lenge, de originale altså, selv om de koster litt mer. Går ut fra at du allerede har ett som du bruker? I så fall trenger du bare ett til. En utgift på ca 600/700 kroner er kanskje ikke så mye enn hvis kameraet (og/eller batterigrepet) får problemer.

Hilsen

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere