450D

450D

Innleggav esstrom » søn 25.10.2009 19:04

Heisann!
Er helt ny i speilrefleksverdenen, men tror jeg har bestemt meg for å gå for 450D, er det lurt å kjøpe det kameraet for en nybegynner? Vil ha billigst og best mulig :-) og etter det jeg har lest virker dette som et greit valg av kamera, noen som har noen innspill til dette? og hvor er det billigst å kjøpe det fra? så på ebay virker ikke som det var så himla stor forskjell, pluss jeg kan gå på en smell og bli tatt i tollen slik at jeg må betale moms.
medlem i 207 måneder
 

Re: 450D

Innleggav rub1 » man 26.10.2009 9:49

Først og fremst: 450D er et supert kamera!

Om du er usikker på hviket kamera du skal kjøpe, bestem deg for hvor mange laken du vil bruke på et kamera, gå innom en kamera butikk (evt elkjøp/lefdal osv) og prøv kameraet, finn det kameraet som passer best i hånden din, husk produsent og modell og når du kommer hjem sjekker du hvilke priser det har på internett (http://www.prisguide.no).

Selv har jeg prøvd flere forskjellige Canon (blant annet 450D) og det tar absolutt gode bilder og har alle funksjoner jeg vil ha i et kamera, MEN Nikon sitter bedre i hånden min og tar like gode bilde og har de samme funksjonene.

Dagens speilreflekskameraer til noen laken tar like gode bilder men har små pluss og minuser.

Jeg vil anbefale deg å lese noen tester:
http://www.akam.no/tester/?catId=54&n=0&s=headline&sd=a
http://www.dpreview.com/reviews/default.asp?view=alpha

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: 450D

Innleggav cladi » man 26.10.2009 16:54

Canon EOS 450D er et bra kamera for nybegynnere. Det finnes forøvrig like gode/bedre kameraer fra andre produsenter, men som andre her sier: Gå i en fotobutikk, hold dem i handa og finn ut hvem som føles best. Personlig synes jeg 450D (og spesielt 500D) er for små, men jeg har store hender.

Det lønner seg sjelden å kjøpe dem fra utlandet. Norge er faktisk ganske så billig når det gjelder forbrukerelektronikk. Japan Foto er f.eks ganske konkurransedyktige. Prøv f.eks kelkoo.no for å finne billigste nettbutikk (i den basen, i alle fall). VG har vel også en slik prissammenligningstjeneste.

Digitale speilreflekser er sjelden bedre enn optikken du putter på dem. Den nye kitlinsen Canon putter på EOS 450/500 (18-55 med IS) er forøvrig helt OK, og et greit sted å starte uten å brenne for mye kroner.
medlem i 198 måneder
 

Re: 450D

Innleggav esstrom » man 26.10.2009 17:01

Takker for svar :-)
Ser ut til at jeg blir å havne på 450D, har sett på tester av 1000D og virker som det er verdt å legge i de ekstra kronene i 450D, mtp ekstra funksjonene i tilfelle jeg blir bitt av basillen. Skal dra på en fotobutikk å prøve ut de forskjellige kameraene og se hva jeg faller på
medlem i 207 måneder
 

Re: 450D

Innleggav cladi » man 26.10.2009 20:27

Lykke til. Kunne vært interessant om du meldte tilbake hva du endte på, og hvorfor :-)
medlem i 198 måneder
 

Re: 450D

Innleggav esstrom » man 26.10.2009 22:57

Jepp, tror jeg skal teste kamera i morgen, så kommer jeg tilbake til dere om valget :-) har egentlig et tillegs spørsmål, hvordan tror dere det blir å kjøre aperture på min macbook i forhold til redigering av mine bilder?

Spekifikasjonene på MB:
2 ghz c2d
4 GB ram
120 GB harddisk

Tenker å kjøpe ny harddisk, men holder det med 5400 rpm? eller burde jeg gå opp til 7200 evt 10000? Macen kommer kun til å bli brukt til fotoredigering så burde holde med 500 GB harddisk.
medlem i 207 måneder
 

Re: 450D

Innleggav cladi » tir 27.10.2009 16:04

Det går helt fint å kjøre Aperture på din MB. Jeg kjører programmet mitt på samme maskin som din, men med kun 1GB RAM. Det går helt greit, om enn ikke lynkjapt.

Med 7 eller 10.000 snurr på harddisken vil du vel oppleve at maskinen blir endel varmere. Og den er vel varm nok fra før? (min er i alle fall det).
medlem i 198 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]