Tips til speilreflekskamera til en...

Tips til speilreflekskamera til en...

Innleggav KarlArne » tir 05.05.2009 19:35

Hei!

Jeg er på utskikk ettet et speilreflekskamera til meg som aldri har hatt det før. Jeg vil ikke att det skal være så dyrt, det skal ta gode bilder, av fugler (Ikke som flyr) av natur og av personer. Det viktigeste er att det skal være lett å bruke.

Jeg har sett litt på Canon EOS 1000D, anbefaler dere det?

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Tips til speilreflekskamera til en...

Innleggav KnethJensen » tir 05.05.2009 22:44

Nikon D40 anbefaler jeg. FLOTT nybegynnerkamera :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Tips til speilreflekskamera til en...

Innleggav Saft » tir 05.05.2009 23:02

Anbefaler deg egentlig å dra til en fotobutikk for å prøve noen forskjellige kameraer. De kameraene som er på markedet i den prisklassen har stort sett de samme funksjonene. Det du bør se etter er om du liker grepet, menyene osv..

Hvis du for eksempel vil ha video-opptak i tillegg har jo Nikon nylig kommet med D5000 som visstnok ikke skal bli så alt for dyrt. Ellers har man jo Canon EOS 1000D eller D40, D40x eller D60 fra Nikon (de er egentlig den samme modellen - D60 nyest). Canon EOS 500D og Nikon D90 er dyrere, men også tilsvarende bedre. Man bør heller ikke utelukke andre merker som f.eks Olympus, Pentax og Sony. Kanskje ikke like populære som Canon og Nikon, men de har også gode kameraer.

Les deg opp litt på nettet før du velger. Les noen tester og se litt hva folk sier om de forskjellige kameraene som er på markedet, men, som jeg skrev tidligere, bør du dra i en butikk for å prøve litt forskjellig, og deretter velge det kameraet DU synes passer best for deg.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Tips til speilreflekskamera til en...

Innleggav KarlArne » ons 06.05.2009 7:05

Er Nikon D40 lett å bruke for nybegynnere?

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Tips til speilreflekskamera til en...

Innleggav magnesa » ons 06.05.2009 7:34

Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg var i samme situasjon for 1 år siden, og som nevnt i post høyere opp så kan det være lurt å prøve ut kameraene i butikken.

Jeg likt d40x veldig godt, men valgt til slutt canon av en enkelt grunn:

Jeg syntes autofokus på d40x ble utrolig treg iforhold til canon kameraet. Dette var min erfaring, mulig d60 er raskere. Jeg syntes iallefall bildekvaliteten på nikon var imponerende, men tregheten gjorde at jeg ikke valgte dette alternativet.

Prøv det ut, før du kjøper, feks hos japan foto
medlem i 211 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]