Fotoutstyr - Publisere på nett - ute på tur

Fotoutstyr - Publisere på nett - ute på tur

Innleggav halvor_p » tir 05.05.2009 10:24

Hei

Jeg har en lengere tur på timeplanen nå til sommeren, denne turen kan vare opp mot 1.mnd og jeg ønsker å kunne dele bilder med venner og familie underveis. Turen går til fots og med sykkel, jeg kommer til å sove på hytter noen plasser så det vil være mulighet for å lade utstyr såfremt disse hyttene er utstyrt med strøm.
Har ikke bestemt meg for hvilken nettjeneste jeg vil bruke så her er det fritt frem med forslag.

1:Vekt, jeg skal bære dette maaange kilometer.

2:Strøm, som sagt, jeg kommer ikke til å være i nærheten av det over lengere perioder.

3:Oppstartstid, det må være mulig å ta bilder på "rappen", opplastning og slikt har jeg bedre tid til på kvelden.

4: Kvalitet, jeg har en nokia N82, den gir akkurat grei nok kvalitet til hva jeg trenger, men jeg ønsker å publisere bildene i bedre kvalitet enn mms.

jeg ser for meg en telefon som jeg kan bruke som kamera uten å aktivere telefonenheten med en form for lett solcellelader eller lignende. hehe

Takker for hjelpen!
medlem i 221 måneder
 

Re: Fotoutstyr - Publisere på nett - ute på tur

Innleggav rub1 » tir 05.05.2009 11:42

Jeg vil absolutt anbefale deg å kjøpe et kamera! dslr e konge men kompaktkamera tar også gode bilder.

Et mobil kamera vil jeg si at ikke kan måle seg med et godt kompakt kamera.
Om du kjøper rett kamera er ikke kameraet noe større enn mobilen din og det er heller ikke tyngre.
Det finnes også kameraer som bruker AA-batterier slik at du ikke trenger å tenke på å lade det, for batterier finnes jo i alle fleste land, men dog kan være tungt å bære på.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Fotoutstyr - Publisere på nett - ute på tur

Innleggav halvor_p » tir 05.05.2009 11:53

Oki, men jeg er ute etter en full pakke, altså fra bilde og ut på nett, hvordan skal jeg publisere bildene tatt med et kompaktkamera?

Må uansett nevne at kvaliteten på N82 kameraet overgår mange andre telfoner samt de billigste kompakt så det er jeg ikke bekymret over å bruke som kamera.
medlem i 221 måneder
 

Re: Fotoutstyr - Publisere på nett - ute på tur

Innleggav rub1 » tir 05.05.2009 13:56

Om du har med pc kan du selvfølgelig bruke den til å laste opp til flickr/23hq/picasa etc. Du kan også bruke mobiltelefonen din til modem for å få internett hvorsomhelst.

Uten en pc blir det mye vanskeligere å få lastet opp bildene. Men jeg _tror_ flickr har muligheten for å laste opp bilder via telefonen. Om både telefon og kamera har samme type minnekort er det en løsning.

Dog å bruke mobilen som modem kan bli DYRT. bare for å få det sagt.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Fotoutstyr - Publisere på nett - ute på tur

Innleggav halvor_p » tir 05.05.2009 14:05

Ser at min N82 kan laste opp bilder på flicker, tekst er jeg litt mer usikker på. Å ha med en pc blir uaktuelt da den veier for mye, og tar for mye strøm.

Det er ikke så mange kameraer som har micro sd kort.

Har chess fritid så surfekostnadene går bra, er mer redd for.
medlem i 221 måneder
 

Re: Fotoutstyr - Publisere på nett - ute på tur

Innleggav morsha » man 11.05.2009 22:57

Det er mange kameraer som har SD kort... med en microSD til SD dings så bør det løses...
Dyre er dem heller ikke; 2 GB koster 65,-
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334089
medlem i 180 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron