Nikon D60 VR kit

Nikon D60 VR kit

Innleggav lethienmd » fre 11.07.2008 12:12

Hei
Jeg fikk mitt D60 i går med 18-55mm VR linse. Jeg har et spm til andre som har samme linse. Hver gang jeg tar et bilde med VR på så får jeg et sånn merkelig klikke lyd rett etter bildet er tatt og selve bilde gjenom linsen beveger seg et hakk opp! Er dette normalt? Er det VR funksjonen som gjør det? Er litt grønn på DSLR, dette er min første :)
medlem i 196 måneder
 

Re: Nikon D60 VR kit

Innleggav OlafG » lør 12.07.2008 2:15

VR=Vibration Reduction. Altså, vibrasjonsreduksjon, eller bildestabilisator. Dette gjør at du kan ta bilder ved lavere lukkertider uten for mye "fuzziness"

Lyden du hører er nok bare bildestabilistatoren som nulstiller seg for å klargjøre til neste bilde.
medlem i 206 måneder
 

Re: Nikon D60 VR kit

Innleggav lethienmd » lør 12.07.2008 11:14

Aha! Tusen takk det var en lettelse å høre, trodde nesten det var noe galt! :-!
medlem i 196 måneder
 

Re: Nikon D60 VR kit

Innleggav Åsmund » lør 12.07.2008 11:23

VR er kun aktiv etter at du har halvpresset utløseren og til etter bildet er tatt. Klikkelyden før bildet er tatt er når VR slår seg på, men lyden etter er når VR slår seg av.

Husk å slå av VR ved raske lukkertider, VR virke kun ved lange.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Nikon D60 VR kit

Innleggav lethienmd » lør 12.07.2008 11:46

Hei Åsmund, vet ikke om du kan hjelpe meg med et spm til? Selv om jeg setter kameraet på manuelt ISO så blinker ISO-A symbolet kontinuerlig. Hva betyr dette? Jeg har dobbel sjekket at jeg har stilt in manuelt ISO men likevel blinker det ISO-A på skjermen

Edit: Fant ut av det er bare litt paranoid på at noe er galt med kameraet :)
medlem i 196 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]