Nikon D70 med 2 objektiv. Bør jeg slå til?

Nikon D70 med 2 objektiv. Bør jeg slå til?

Innleggav Gakk » tor 05.06.2008 18:30

Hei! Jeg holder litt på med fotografering på skolen, og har blitt mer og mer glad i å ta bilder med digitalt speilrefleks. På skolen har jeg brukt Nikon D70 hele veien, og er derfor ganske vant med det fra før.

Jeg vet at D70 er ute av markedet, og D80 absolutt er et bedre kamera, men grunnen til at jeg ikke kjøper D80 er prisen, og at jeg er redd for at det blir liggende alt for mye, og dermed har kastet bort en masse tusen kroner.

Jeg har nå fått et tilbud om å kjøpe et Nikon D70 med disse spesifikasjonene:

D70 kamerahus
Sigma 70-300mm 5.6
Nikon Nikkor 50mm 1.8
ML-L3 fjernkontroll
256mb minnekort
orginale oppladbare batterier m/ batterilader
Manualer og originalboksen

Er klar over at jeg må kjøpe et mer praktisk objektiv for normal-fotografering, og ikke minst et større minnekort.

Spørsmålet er. Tror du dette kameraet vil passe til meg, og er det verdt 2800,- ?

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Nikon D70 med 2 objektiv. Bør jeg slå til?

Innleggav segrov » tor 05.06.2008 23:27

Dette er jo masse for penga, og det Nikon-objektivet er kjempebra:) Og minnekort får du nesten gratis.

Hadde ikke nølt et sekund på å slå til på dette. Løp og kjøp!!!
medlem i 249 måneder
 

Re: Nikon D70 med 2 objektiv. Bør jeg slå til?

Innleggav krøllkrøllesen » tor 05.06.2008 23:31

kjempedeal!

Men det kommer an på hva du liker å ta bilder av - 50mm som minste brennvidde er for lite til typisk allroundbruk. ville da også investert i en normalzoom.

ellers har fotovideo knalltibud på cannon 400D med 18-55mm til 2995 om du bor i oslo og er villig til å stå i kø i morgen tidlig.

http://www.fotovideo.no/messekatalog.pdf

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Nikon D70 med 2 objektiv. Bør jeg slå til?

Innleggav Åsmund » tor 05.06.2008 23:51

Nikons 50mm er mitt allround-objektiv of choice. Det er fullt mulig å ha det som hovedobjekiv. Jeg ville slått til på den dealen. Det er ikke såå stor forkjell på D70 og D80 egentlig. Jeg bruker D70s selv, og skulle jeg oppgradert (noe jeg ikke ser noen grunn til ennå) ville det blitt på D200-nivået. :-) Uansett, 50mm til Nikon er meget meget bra!

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Nikon D70 med 2 objektiv. Bør jeg slå til?

Innleggav krøllkrøllesen » tor 05.06.2008 23:57

klart det.

men du skjønner hva jeg mener - de fleste nybegynnersett er i området 18-55.

i alle fall med cropfaktor på 1.5.

igjen - det kommer an på hva du skal ta blider av - for min del er jeg mest glad i vidvinkel.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Nikon D70 med 2 objektiv. Bør jeg slå til?

Innleggav wonderboy » ons 27.08.2008 11:33

Hørers ut som en grei deal, komlementer med tokina 12-24 så har du en skikkelig vidvinkel også.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Nikon D70 med 2 objektiv. Bør jeg slå til?

Innleggav Åsmund » ons 27.08.2008 15:26

Det er en bra pakke synes jeg. D80 har noen fordeler, bla. bedre søker, mindre støy ved høy ISO, men D70 har raskere blitz sync. Jeg har D70s selv og har ikke tenkt til å bytte ut på lenge. Hadde jeg skullet kjøpe kamera i dag hadde jeg valgt D80 før D70s på grunn av søkeren til D80, de andre funksjonene har ikke noe å si for meg.

Alle bildene mine er tatt med D70s, og de kan du se her:
http://www.flickr.com/photos/vasano/

D70s er et bra kamera selv om det er et par år gammelt! Så med mindre du er utstyrsfreak/teknofreak, er D70s fremdeles et godt valg! 50mm er et veldig bra objektiv også.

Litt avhengig av dine personlige preferanser, kan 50mm faktisk være et veldig godt allroundobjektiv, det er det jeg bruker hvis jeg bare skal ha med ett objektiv - men andre er nok uenig i meg i det, det handler om preferanser.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]