Er på jakt etter kompaktkamera, MEN

Er på jakt etter kompaktkamera, MEN

Innleggav Twinrehz » lør 17.05.2008 12:27

jeg plages litt :-P

Jeg vet hvordan jeg vil kameraet skal være, men jeg finner ikke noe som svarer til det jeg forventer, og internett-reviews gjør livet mitt bare vanskelig. Jeg er amatør-fotograf, men vil veldig gjerne ha et kamera som tar knallgode bilder, med følgende krav:

• Minimalt med chromatic abberation
• Minimalt med barrel og pincushion distortion
• Høy detaljerikdom i bildet (enkelt sagt, overlegen bildekvallitet)
• Kraftig blits som lett kan gi gode bilder under dårlige lysforhold, opp til 3-4 meter er å foretrekke (om ekstern blits kan kobles til, er det en fordel).

Har plukket ut noen kamera som later til å oppfylle noen av mine ønsker:

Sony Cybershot DSC-H10
Nikon P5100

Prisbegrensningen ligger på 3000 kroner

Pappa foreslo også Nikon D40, som er ganske billig nå. Håper at noen kan hjelpe, og på forhånd takk. :bitchin:
medlem i 219 måneder
 

Re: Er på jakt etter kompaktkamera, MEN

Innleggav Åsmund » lør 17.05.2008 16:36

Med følgende krav, så er det nok en dslr f.eks D40 du bør gå for! Jeg har D70s selv, men anbefaler D40 på det varmeste.

• Minimalt med chromatic abberation
• Minimalt med barrel og pincushion distortion
• Høy detaljerikdom i bildet (enkelt sagt, overlegen bildekvallitet)
• Kraftig blits som lett kan gi gode bilder under dårlige lysforhold, opp til 3-4 meter er å foretrekke (om ekstern blits kan kobles til, er det en fordel).

Kompaktkameraer klarer ikke å leve opp til kravene du setter, så det kan du glemme. D40 er et supert valg, og den leveres med optikk som er veldig bra for prisen og du vil nok ikke bli skuffet selv med kitobjektivet. Du kan etterhvert kjøpe en SB600 blitz som er fantastisk bra! :)