Direkteoverføring mellom kamera og maskin i studio

Direkteoverføring mellom kamera og maskin i studio

Innleggav Markus1 » lør 26.04.2008 15:32

Heisann!
Studerer medier/kommunikasjon, og har følgelig tatt en del foto i studio under mine år på dette studiet.

Nå har jeg ordnet meg bærbar (macbook pro), og da lurer jeg på om det er mulig med direkteoverføring fra kameraet til bærbaren slik at jeg umiddelbart kan se resultatet på skjermen? Har forsøkt med vanlig kabelforbindelse mellom kamera og maskin, men siden bildet først lagres på minnebrikken må bildet overføres gang etter gang før jeg kan se resultatet på macbooken, noe som kan være tidkrevende...

Er takknemlig for tips!

På forhånd takk :-)
medlem i 197 måneder
 

Re: Direkteoverføring mellom kamera og maskin i studio

Innleggav KDN » søn 27.04.2008 5:21

Hmm, tror du må bruke ett eller annet software på maskinen for å "ta bilde".

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Direkteoverføring mellom kamera og maskin i studio

Innleggav rebop » søn 27.04.2008 9:37

Vet at noen Nikon-kameraer har en egen wlan-modul som kan sende bildene (via wlan naturlig nok) til en ftp-server, som igjen gjør at du har tilgang på bildene ganske umiddelbart etter at du har tatt bildet. Dog så tror jeg det bare er de dyre nikon-kameraene som har denne muligheten. Merk at wlan-modulen er en fysisk tilleggsmodul som en plugger på kameraet (og følgelig koster ekstra i tilegg til kameraet).

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Direkteoverføring mellom kamera og maskin i studio

Innleggav njadve » man 28.04.2008 11:13

Dersom du kan leve med en kabel mellom kamera og maskin finnes det capture-programmer for både Nikon og Canon. Jeg har selv Nikon Capture med min D50, og det fungerer veldig bra...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Direkteoverføring mellom kamera og maskin i studio

Innleggav Hysteria » ons 07.05.2008 21:59

Tethered du tenker på da eller?
Først og fremst hadde det vært kjekt å fått vite hvilket kameramerke og modell du har.

Viss du har Nikon så funker Nikon Camera Control Pro 2 toppers! Har selv brukt dette mye med D3ét mitt, både timelapse, vanlig tethered og liveview.
Ellers har vell Aperture 2 en fin liten funksjon til dette som støtter både Canon og Nikon.

Lar Canon-gutta svare for seg når det gjelder slike program. Har ikke anelse av hvilke program som man får til Canon angående dette.
medlem i 206 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron