Canon 40D m/diverse, hva kan jeg få for det?

Canon 40D m/diverse, hva kan jeg få for det?

Innleggav Aphelion » tir 15.04.2008 16:16

Kjøpte meg et Canon EOS 40D i fjor, med EF-S 17-85 IS USM objektiv og vertikalgrep. På grunn av lite fritid og mangel på inspirasjon har dette ikke blitt brukt noe særlig i det hele tatt, så jeg vurderer å selge det. Hva kan jeg regne med å få igjen for utstyret? Har ikke oversikt over nøyaktig antall eksponeringer, men det er kun noen hundre. Det sitter et Hoya UV-filter på objektivet. 2 stk. SanDisk CF Extreme III på 2GB følger også med. Hva tror dere? :)

EDIT: Nypris hos fotovideo for alt blir 16 344,-
Sist endret av Aphelion den tir 15.04.2008 16:32, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Canon 40D m/diverse, hva kan jeg få for det?

Innleggav Mr.Graham » tir 15.04.2008 16:31

Sjekk rundt på finn.no og foto.no for å finne ut hva utstyret ligger på. Min erfaring er at dersom minnekort og UV-filter sendes med, nulles verdien på dem, evt. får du et par hundrelapper ekstra for dem (veldig mange sender det bare med hvis kjøper bestemmer seg fort). Vertikalgrep går som oftest for rundt halv pris (muligens litt over hvis det er pent brukt), og hus og objektiv varierer veldig med stand og hvordan markedet er. Du får sannsynligvis litt mer hvis selger ting hver for seg, men da blir det jo mer jobb...

Ser en prøver seg på 8000 kroner for 40D og grep på foto.no, men annonsen har ligget ute en måned. Ligger også en ubrukt 17-85 mm ute på foto.no til 2900 kroner. Det kan jo indikere hvor markedet ligger.
medlem i 223 måneder
 

Re: Canon 40D m/diverse, hva kan jeg få for det?

Innleggav Aphelion » ons 16.04.2008 19:56

Takker, skal sjekke litt rundt :) Noen andre som har noe fornuftig å si her?

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Canon 40D m/diverse, hva kan jeg få for det?

Innleggav sortebill » ons 16.04.2008 20:17

Du får 40D nytt uten vertikalgrepet med det objektivet du har for ca 10 lapper. Så med vertikalgrepet kan du vel kanskje få det samme siden kameraet er brukt..

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Canon 40D m/diverse, hva kan jeg få for det?

Innleggav Aphelion » ons 16.04.2008 20:18

Ok :) Merk at det er med to minnekort og et UV-filter til nesten tusenlappen også da ;)

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Canon 40D m/diverse, hva kan jeg få for det?

Innleggav sortebill » ons 16.04.2008 20:21

Minnekort får du jo kastet etter deg og UV filteret får du nok billigere enn 1000 spenn ett eller annet sted. Poenget mitt er, du har et brukt kamera og du er nok heldig om du får mer enn 11k for det.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Canon 40D m/diverse, hva kan jeg få for det?

Innleggav Aphelion » tor 17.04.2008 10:58

Hvis man får kastet SanDisk Extreme III 2GB-kort etter seg sånn helt uten videre, så var jeg jo jævlig dum som kjøpte? (:) :-P

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Canon 40D m/diverse, hva kan jeg få for det?

Innleggav sortebill » tor 17.04.2008 11:13

Poenget mitt er at dette er et produkt som koster litt i innkjøp, men det synker stadig i pris og det har i praksis ingen verdi i seg selv når en selger det sammen med et kamera. Det enkleste ville kanskje være å annonsere kameraet uten dette filteret og kortene til den prisen du vil ha inkludert disse tingene og når kjøper er litt på gli men i tvil kan du "hvis jeg legger med uv filteret og disse minnekortene, har vi en deal da?" .. Pleier å fungere det.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Canon 40D m/diverse, hva kan jeg få for det?

Innleggav Aphelion » tor 17.04.2008 11:16

Høres ut som en plan det :) Er det forresten noe sted jeg kan sjekke antall eksponeringer? Finner ikke noe i menyen...

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: Canon 40D m/diverse, hva kan jeg få for det?

Innleggav Mr.Graham » tor 17.04.2008 20:00

Hvis du har hatt kontinuerlig nummerering av bildene på fra første bilde du tok, kan du se det på filnummeret på det siste bildet du tok. Men jeg vil nok regne dette mer som en indikasjon enn et nøyaktig tall i og med at det er mange feilkilder som f.eks. minnekort.
medlem i 223 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]