Guide eller tips til Canon EOS 400D?

Guide eller tips til Canon EOS 400D?

Innleggav dobermann » tor 20.03.2008 1:57

Jeg er nå på speilrefleks og har nettopp kjøpt meg ett Canon EOS 400D kamera. Merket at det kun fulgte med manual i dansk og en ganske liten og enkel en. Lurer derfor på om det finnes noen sider der ute med mere tips osv til dette kameraet? Vil gjerne lære meg hvordan det fungerer, men sliter litt med dansk som sagt...
medlem i 194 måneder
 

Re: Guide eller tips til Canon EOS 400D?

Innleggav åttitre » tor 20.03.2008 2:04

Her er en fin side det står masse informasjon om: http://web.canon.jp/imaging/enjoydslr/index.html
medlem i 239 måneder
 

Re: Guide eller tips til Canon EOS 400D?

Innleggav iKarlsen » tor 20.03.2008 2:24

Dansk er egentlig relativt lett og forstå... Men uansett, lek å lær. Ta masse bilder slik at du blir vant til kameraet å skjønner teknikken med speilreflex.. Ellers så begynn å skyt på P. IKKE bruk full auto, altså den grønne firkanten.
P = Program. Her kan du justere ISO-verdier og blitz. Det er det eneste, tror jeg?.
Videre når du føler at dette er OK, kjør på TV og AV, hvor hver av de prioriterer henholdsvid blender og lukkertid. Forsøk litt av hvert her. Test med stor blender, kort lukkertid og visa verca. Finn ut hvordan alt henger sammen. Tar du dette lett, så kan du jo prøve deg på M. Her må du justere alt selv.

MEN, det viktigste du bør lære deg nå i første rekke er å sette korrekt hvitbalanse. Slik at hvitt er hvitt, og ikke blått eller rødt. Det er også en del å forstå innen fargevariasjon og varme/kulde, hvis du skyter i RAW, for også jobbe med de i photoshop. Legger ved en liten guide som er veldig genial og enkel..

http://web.canon.jp/imaging/enjoydslr/

EDIT: Samme link som i posten over.

De har gjort om litt siden jeg gikk gjennom den. Men regner med at innholdet er mye likt.

Til slutt vil jeg si at den innebygde blitzen er ikke helt 100... Legger du 2500 i en blitz. Typ SpeedLight 430 II. Så er denn knallgod og du får vanvittig mye blitz for pengene.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Guide eller tips til Canon EOS 400D?

Innleggav dobermann » tor 20.03.2008 12:54

Takk for fin og kjapp innføring iKarlsen :) Skal på hytta i dag og prøve ut P innstillinga. ;) Har et 2 gig minnekort så skal leike meg litt. Er jo kjempemorro da. Tror jeg går for telelinse og bedre blitz etterhvert som jeg skjønner litt mere av kameraet.
medlem i 194 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron