Neste Kamera

Neste Kamera

Innleggav Lurium » tir 04.03.2008 16:24

Har et Canon 350D som jeg vurderer å bytte ut.

Er fornøyd med det, og har ett ekstra objektiv (50-200 mm), men ser at utviklingen har også her har flyttet grenser !

Hvilket kamera bør jeg legge inn på listen over aktuelle, og hvorfor akkurat dette/disse ?
medlem i 234 måneder
 

Re: Neste Kamera

Innleggav mini_nikko » tir 04.03.2008 16:29

Regner med du vil ha et Canon kamera? Hvis du føler at du har lært mye av 350D ville jeg gått rett opp på 40D. Den er virkelig en av de bedre jeg har vært borte i. Pluss med den kontra 350D er; flere pixler, større bilder. Flere innstillinger i forhold til bruk av RAW formatet, live view pluss mye mer. Hakket under den blir 450D som er et supplement i Canon EOS serien. Det er ikke etterfølgern til 400D om noen tror det. Den blir på en måte en mellomting av 400D og 40D. Neste kamera i rekken etter 40D blir 5D og da begynner man å snakke spesifikasjoner som ikke er nødvendig til hobby brukeren med mindre man tjener GRYN!! Hehe. Gå i en butikk å spør litt så får du også kjent på sakene.

mvh Nikko=)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Neste Kamera

Innleggav Lurium » tir 04.03.2008 16:38

Er helt åpen for å bytte merke, og det må ikke nødvendigvis bli til Nikon !

Åpner det flere muligheter ?
medlem i 234 måneder
 

Re: Neste Kamera

Innleggav Runert » tir 04.03.2008 18:02

hallo.

jeg sitter på d80 og d300 og er meget fornøyd med begge to.

Men det jeg egentlig vil tipse deg om er det nye til sony alfa 700 Hørt masse skryt om sonysystemet. Ikke prøvd dette selv, men er vel verdt en tur i en butikk for å sjekke ut. Har nesten litt lyst selv, men har invistert litt mye i nikonsystemet for det selv.

http://www.digit.no/wip4/sony_alpha_700 ... ?id=153555

Sony a 200 er ett kamera som er hakket billigere, men dette er muligens litt på høyde med ditt gamle kamera... 350D

Da får du også muligheten til å kunne skaffe deg masse flott minolta optikk for en billig penge på de forskjellige brukt markedene.

Stikk innom en fotobutikk og prøv ut litt forskjellige kamerar og finn det som ligger fint i neven din. Dette er meget viktig.. Kan anbefalle fotophono som ligger på Thorsov i Oslo. http://www.fotophono.no
(og noen andre steder i landet).

Lykke til med valget.

hold oss oppdatert når valget er tatt, og med erfaringer :)

Rune

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Neste Kamera

Innleggav ArneArts » tir 04.03.2008 18:54

Jeg ser ingen grunn til at du skal bytte kamera med mindre du føler deg begrenset av de mulighetene du har på 350d. Det er fortsatt et knakende godt kamera, og vil ta svært gode bilder i mange år fortsatt. Kjøp deg heller et nytt objektiv eller to, eller en blits.

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Re: Neste Kamera

Innleggav jpsalvesen » tir 11.03.2008 15:56

Alle merkene er gode nok på generell fotografering, men det er endel variasjoner.

Innebygget bildestabilisering er noe omtrent alle som har prøvd det anbefaler i etterkant. Da er du ute av CaNikon, og må løs på Pentax, Sony eller Olympus.

Pentax K10D er anerkjent som et veldig solid hus, og tåler mest vær i klassen. Grei opp til ISO 800. Mye brukt-optikk.
Olympus E-510 har liveview, som er en fordel dersom du driver med finfotografering på stativ. Sensoren har litt trøbbel på ISO 800 og særlig ISO1600. Lite brukt-optikk.
Sony A-200 er visstnok også greit nok, selv om sensoren ikke er den aller beste, omtrent som på E-510. Mye brukt-optikk.

Så spørsmålet blir ganske enkelt: Hva skal du bruke kameraet til?

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron