Tips til bra foto/tekst-printer?

Tips til bra foto/tekst-printer?

Innleggav ez » lør 09.02.2008 11:44

Hei. Fant ikke noe annet ted å posten dettte. Jeg har tenkt til å kjøpe meg en printer som er god både til fotoprinting og til tekstdokumenter. Før har jeg vært en fan av Epson, men hører rykter om at Canon og HP´s printere har gått forbi i kvalitet. Funderer på å kjøpe Canon Pixma iP4500 eventuelt Epson Stylus D120. De får bra anmeldelser og ligger under tusenlappen. Har vurdert en A3+ printer fra Epson, men funnet ut at det blir for dyrt da slike ligger på rundt 3000. Hva sier folk her på forumet? Noen gode tips eller råd?

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Tips til bra foto/tekst-printer?

Innleggav Eirikhk » lør 09.02.2008 11:59

Jeg har en Canon 4300, som er nærmest identisk med 4500. Har bare gode erfaringer med den, så absolutt å anbefalle blant A4-printere hvis du skal skrive ut bilder i høy kvalitet uten at det koster skjorta.

Blant A3-printere har jeg også hørt at Epson er å foretrekke, så hvis du har behov for en A3-printer så gå for den. (Du bør vel imidlertid vurdere behovet først, den koster en del mer og er nok også dyrere i drift)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Tips til bra foto/tekst-printer?

Innleggav ez » lør 09.02.2008 12:14

Takk for svar. Går nok for A4 ja. Er illustratør av utdanning, men har funnet ut at A3 er noe jeg engentlig sjelden har bruk for. Er det mulig å printe utfallende (dvs A4+) med Canon 4300?

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Tips til bra foto/tekst-printer?

Innleggav Totoro » lør 09.02.2008 12:19

Hiver meg på skryten av Canon Pixma IP 4300. Kjøpte den for 500 kr før jul, og har aldri vært mer fornøyd med en skriver. Fotoutskriftene er det beste jeg har sett og den skriver ut tekst meget raskt.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Tips til bra foto/tekst-printer?

Innleggav gbang » søn 10.02.2008 23:44

Har noen fått disse Canon-skriverene til å fungere på Linux? Ser over hele nettet at Canon er verstingene i klassen når det gjelder slik støtte. Jeg er ute etter en rimelig printer som gir gode fotoutskrifter, men er ikke villig til å bruke flere dager på å få den til å kommunisere med Linux. Andre tips?

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Tips til bra foto/tekst-printer?

Innleggav Eirikhk » søn 10.02.2008 23:56

Ja, det kan være litt knotete med Canon på Linux, men har du sett på:
http://openprinting.org/show_printer.cg ... XMA_iP4500

Eller

https://help.ubuntu.com/community/Hardw ... 00#preview

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Tips til bra foto/tekst-printer?

Innleggav njadve » ons 13.02.2008 11:00

Jeg selv har Epson Stylus Photo 1400 og er veldig fornøyd med den. Det er jo en A3+ skriver og kvaliteten er helt superb. Den koster vel rundt 2500,- nå, noe som ikke er galt...

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Tips til bra foto/tekst-printer?

Innleggav ez » ons 13.02.2008 21:47

Shite, skulle visst om den før. Har allerede gått til innkjøp av Pixma iP4500. Bruker du A3 mye? Jobb, privat?

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Tips til bra foto/tekst-printer?

Innleggav njadve » tor 14.02.2008 10:39

Bruker den mest privat til utskrift av bilder. Jeg har vel ikke brukt A3 så mye enda, men jeg synes det er greit å kunne sende ut litt større bilder om det skulle være nødvendig..

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]