D70s for en billig penge...?

D70s for en billig penge...?

Innleggav espenhogbakk » tir 18.12.2007 13:18

Hei,

jeg har kommet over et D70s som jeg kan få får 4000 kroner, muligens 3500. Dette er nytt fra butikk med objektiv. Det er vel ett 18-70mm som følger med på dette. Jeg har forstått det slik at det objektivet som følger med her er av noe høyere kvalitet enn det som følger med på D40x og EOS 400D f.eks.

Er dette en fin pris og noe man bør slå til på eller er det ikke noe poeng? Jeg liker Nikon sin utforming veldig godt og syntes D70 sitter mye bedre i hånda enn f.eks D40/400D.

Finnes det noe bedre alternativer eventuelt? Hva syntes dere?
medlem i 223 måneder
 

Re: D70s for en billig penge...?

Innleggav Polymorph » tir 18.12.2007 13:33

Det der er en fantastisk pris.

Objektivet alene koster rundt 2800kr (mulig det har sunket siden sist jeg sjekket.)

Gå for det!
Bare merk skaff det kortleser, for D70s har bare USB 1.1-overføringshastighet.
Og husk å slå av kameraet etter bruk. Det har ingen auto power off (kun metering og display.)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: D70s for en billig penge...?

Innleggav espenhogbakk » tir 18.12.2007 13:38

Hørtes jo lovende ut ja.

Har det bare USB 1.1? Noe så teit, så gammelt er det vel ikke at det kan forsvare det? Hvordan konkurrer dette mot f.eks EOS 400D i ytelse da?
medlem i 223 måneder
 

Re: D70s for en billig penge...?

Innleggav bohdi » tir 18.12.2007 13:45

Har sjølv eit D70S - og er kjempenøgd. Har objektivet frå Nikkor: 18-70mm 1:3,5-4,5G ED DX, som følgde med på eit kit eg kjøpte.

Er kanonfornøgd. Einaste minuset med mitt kamera er at eg ikkje har kjøpt meg ekstern blits enno. Men, dette kjem nok før eller sidan..

Og - berre USB 1.0? Du tek bilete, og brukar timesvis på dette - men når du skal legge det over - har du plutseleg så veldig dårleg tid? Start overføringa, gå og hent deg ein kaffikopp - og slapp av litt. Når du er ferdig med kaffikoppen - er alle bileta overført - i alle fall dersom du vel å bruke RAW.

Eg vil i alle fall anbefale dette kjøpet - sett opp mot liknande apparat, der ein gjerne får eit dårlegare objektiv med.

Lukke til med valet :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: D70s for en billig penge...?

Innleggav OleUtne » tir 18.12.2007 13:47

USB 1.1 kom ut i 1998, og har en maks hastighet på 12 Mbit/s, mens usb 2.0 er på 480 Mbit/s. Men det er null problem, kjøp en kortleser.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: D70s for en billig penge...?

Innleggav espenhogbakk » tir 18.12.2007 13:49

Ja jeg bryr meg ikke så mye om det er USB 1.1 syntes bare det var rart. Dette kameraet ble vel lansert i 2005 og var vel vanlig med 2.0 da? Men samme det...

Da skal jeg forhandle litt med sjefen jeg, kanskje det blir julegave på meg selv allikevel :D
medlem i 223 måneder
 

Re: D70s for en billig penge...?

Innleggav Polymorph » tir 18.12.2007 14:03

Det er USB 2.0, men det er Full Speed, ikke Hi-Speed (eller omvendt).
Den ene har maksgrensen til USB 1.1 på 12.5Mbit/s eller noe, mens den andre har 480.

Og ja, jeg har dårlig tid.
Det blir likte dumt som å si det er helt greit med at et operativsystem bruker 3 minutter på å starte opp (sett at det gjorde det.)

Det er unødvendig med så dårlig overføringshastighet, og jeg har ikke lyst på en ekstra klump på skrivebordet som tar plass eller må ryddes bort.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: D70s for en billig penge...?

Innleggav runejonny » tir 18.12.2007 22:34

Det er billig!!!

Kjøpte for ca 1 år siden med den linsen frå mpx og betalte nesten 10000,- kr. Riktignok var det med 2 gb brikke også.
Kjempekamera som eg varmt anbefaler. Bruker raw då bildene blir mykje betre så det anbefaler eg at du bruker. Bildene blir litt kornete viss du bruker kraftig komprimering.

Har hatt mange Canon apparat og har vert stort sett fornøgd, men dei rakk aldri helt opp til min min gamle "35 mm" Canon. Det gjer Nikon apparatet. I tillegg føles det meir profft når du holder eit Nikon kamera i forhold til Canonkamera. (føles betre og meir riktig å holde i eit Nikon i forhold til Canon) Ein følelse som ein kjenner straks ein holder i eit Nikon apparat.

Rekner med eg får heile Canon eliten på meg no men det får våge seg. Nikon er betre sjølv om dei hang etter på dei digitale kamera i starten. No er dei foran i teten slik som Nikon skal vere.
medlem i 240 måneder
 

Re: D70s for en billig penge...?

Innleggav mini_nikko » tor 27.12.2007 14:03

Det er veldig billig. Det var en kampanje til 4000 kr med alt i sommer fordi D80 kom og tok over. Men D70´en begynner å bli gammel sånn at du vet det.

Nikko=)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]