Sony eller canon (kompakt-kamera)

Sony eller canon (kompakt-kamera)

Innleggav mark_u_s » søn 02.12.2007 16:14

Jeg skal kjøpe meg et digitalkamera og har pekt meg ut to alternativer.. Enten Canon Ixus 75 eller Sony DSC-T25.. Noen som har erfaringer med disse kameraene ?

Det er også litt viktig at kameraene tåler litt, da jeg skal inn i militæret om 1 1/2mnd..
medlem i 197 måneder
 

Re: Sony eller canon (kompakt-kamera)

Innleggav GeneralCody » søn 02.12.2007 16:18

Jeg ville gått for ixus modellen. Min erfaring er at de skal tåle en trøkk. Hadde selv et Ixus kamera tidligere. Det tålte bra med juling, før jeg til slutt mistet det... :-P

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Sony eller canon (kompakt-kamera)

Innleggav mini_nikko » tor 27.12.2007 14:07

Ville nok helst gått for Canon sitt. Som det allerede har blitt sagt tåler det litt. Ixus 75 som det går mye av nå om dagen det har blitt testet og fikk mye positiv respons. Ixus serien har alltid vært en god serie Canon har satset på så der får du mye igjen for pengene. http://www.fotovideo.no (web og vanlig butikk) har den til 1995,-

Nikko=)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Sony eller canon (kompakt-kamera)

Innleggav Totoro » tor 27.12.2007 14:10

Har hatt flere digitale Sony kameraer og jeg anbefaler: Canon.

Har ikke hatt det selv, men jeg var aldri helt fornøyd med Sony kameraene.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Sony eller canon (kompakt-kamera)

Innleggav mark_u_s » tor 27.12.2007 16:41

vel, valget falt på Olympus MJU 790 siden det tåler litt røffere bruk.. men takk for svar uansett
medlem i 197 måneder
 

Re: Sony eller canon (kompakt-kamera)

Innleggav _Spiff_ » tor 27.12.2007 16:46

GeneralCody skrev:Jeg ville gått for ixus modellen. Min erfaring er at de skal tåle en trøkk. Hadde selv et Ixus kamera tidligere. Det tålte bra med juling, før jeg til slutt mistet det... :-P


Enig med påstanden her. Det tåler en trykk. Har mistet det flere ganger i bakken når jeg har gått på fjellet. Da i stein, og har bare blitt litt ripete/bulkete.

Ellers så syns jeg det tar bra bilder i fofhold til hvilket kamera det er. Det jeg har er noen år gammelt nå. Men fungerer ypperlig.

Søk gjerne etter tester på kompakt kamera på nettet. Der finner du sikkert noen tester som kan utdype det du lurer på angående de kameraene som du er interessert i.

Lykke til med valg. :-)

EDIT: Så ikke konklusjonen din, var litt rask å lese gjennom tråden. Vet ikke om jeg ville vært helt enig i valget ditt. Har dårlig erfaring med det merket. Men kan være jeg som har vært uheldig. ;)

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]