Beskyttelse for Nikon D80

Beskyttelse for Nikon D80

Innleggav Incrediboy » lør 17.11.2007 18:31

Jeg er på jakt etter noe som kan beskytte mitt D80 på en skikkelig måte når jeg er på topptur eller står på ski ned en fantastisk solside med 50cm pudder.

Kameraet kommer primært til å ligge i sekken når jeg står - hvor jeg også vil at det skal være trygt uansett fall eller støt.

Og gjerne en form for beskyttelse som er lett å åpne eller bruke, for rask tilgang til kameraet og funksjoner.

Håper noen har sett noe lignende, eller har andre hjemmesnekkrede tips :)

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Beskyttelse for Nikon D80

Innleggav terjes » lør 17.11.2007 18:46

min d80 ligger trygt i denne...sving den rundt på magen..åpne..og du har tilgang til kamera umiddelbart...hvis du lar sekken være på magen funker den suverent som støtte for albuene når du tar bilder...jeg er storfornøyd med min..

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/pr ... plid=32949

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Beskyttelse for Nikon D80

Innleggav Incrediboy » søn 18.11.2007 15:38

den ser fin ut, men er skeptisk til at den kun har 1 stropp. Hvertfall ut fra bildene jeg ser på diverse nettsider av den. til skikjøring er jeg avhengig av 2 skulderstropper pluss tverrbånd over brystet.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Beskyttelse for Nikon D80

Innleggav terjes » søn 18.11.2007 19:59

den har tverrstopp...prøv den i butikken...

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Beskyttelse for Nikon D80

Innleggav Hysteria » man 19.11.2007 18:56

terjes skrev:min d80 ligger trygt i denne...sving den rundt på magen..åpne..og du har tilgang til kamera umiddelbart...hvis du lar sekken være på magen funker den suverent som støtte for albuene når du tar bilder...jeg er storfornøyd med min..

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/pr ... plid=32949


Dette er en helt ok sekk, men jeg har faktisk erfart at denne ikke har beskyttet utstyret mitt hundre prosent. Hadde ikke hatt D200et mitt hatt deksel på hovedskjermen hadde den vært kake.


Trådstarter; Hvilken pris er du ute etter?
medlem i 206 måneder
 

Re: Beskyttelse for Nikon D80

Innleggav Incrediboy » søn 25.11.2007 21:23

maks 1500,-
Sekken skal være liten og smekker. Har hørt rykter om sekk med hard-shell på fronten, men har ikke funnet noe....

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Beskyttelse for Nikon D80

Innleggav MatsEikemo » ons 28.11.2007 2:18

Lowepro har en serie med fotovesker som de kaller for "superior protection", du kan jo se på de om noen kunne være aktuelle.
medlem i 200 måneder
 

Re: Beskyttelse for Nikon D80

Innleggav nathmac » ons 28.11.2007 15:15

Jeg er gså meget fornøyd med den SlingShot'n som er nevnt tidligere i tråden.
Den har masse plass og er fin og bære, den er jo ikke som en sekk men den er mye bedre og bære enn en bag. Og kameraet er mye raskere/mere tigjenngelig enn i en sekk.
Se på den i butikken den har en "tverrstropp" som gjør at den ikke sklir av skuldrene.
Den hadde ikke optimal passform innvendig for min D200 men med lit modifisering av de innvendige skilleveggene flir det meget bra.
Bilde

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Beskyttelse for Nikon D80

Innleggav Hysteria » fre 30.11.2007 10:23

Incrediboy skrev:maks 1500,-
Sekken skal være liten og smekker.


SlingShot 200AW er liten å smekker, men du vil får mer utav pengene med 300AW som ligger ca 100-200kroner mer. 300AW ligger litt over 1 høvding som oftest.

Som sagt, den beskytter ikke utstyret ditt hundre prosent om du er uheldig, men den holder.

PS, vil du ha 200AW kan du sikkert få kjøpt min for en liten slant ;)
medlem i 206 måneder
 

Re: Beskyttelse for Nikon D80

Innleggav nathmac » fre 30.11.2007 14:46

Jeg var ikke klar over at det var 3 størrelser av den.
Det er 100 AW jeg har, det kommer vel bare ann på hvor mye
plass du trenger.
Jeg vil legge til at jeg var på telttur i høst med stor ryggsekk og hadde SlingShot'n på magen med stroppen tredd mellom ryggen og sekken.
Da hang alt på plass og det var ikke noe problem og klatre opp bratte fjellsider, en bag på skulderen ville vert håpløst og en ryggsekk på magen blir fort lit stor, men nå er det jo den minste SlingShot'n jeg har da, 300 AW blir vel også litt stor og ha forran.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til Fotoutstyr



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]